Avatar billede karstenv Nybegynder
24. september 2004 - 10:47 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Fra PDF til Notes

Hej Derude

Er det muligt at importere en pdf fil ind i en database og beholde bogmærkerne og oversigterne, og derefter skal det være muligt at lave en fritextsøgning i notes på indholdet?

Jeg er ude på at lave en form for help database til et bestemt produkt vi har i firmae, men den help der følger med er i pdf format, derfor vil jeg lave det om HVIS det er muligt.
Avatar billede jogii Nybegynder
24. september 2004 - 10:57 #1
Det kan nok ikke lade sig gøre 100%. PDF-formatet er orienteret til en fast papirstørelse. Der kan være flere kapitler på én side. Umiddelbart arbejder PDB med sider og Links, næsten som HTML. Det bedste ville nok være at konvertere PDB-dokumentet med Adobe Acrobat fuld version til ægte HTML og derfra kopiere det ind i Notes.
Avatar billede karstenv Nybegynder
24. september 2004 - 11:12 #2
Den har osse strejfet mig men vil jeg kunne lave en søgning i texten så?
Avatar billede jogii Nybegynder
24. september 2004 - 11:22 #3
Ja, evt. kan du vise HTML med en browser og kopiere det derfra til Notes. Afhængig af hvor stort PDB-dokumentet er så tror jeg det kan gøres på ca. 1 time. Ikke specielt lang tid. Jeg har tit konverteret WP og Word dokumenter til Notes databaser. Det går hurtigt og kan "næsten" ikke betale sig at programmere.
Avatar billede karstenv Nybegynder
24. september 2004 - 11:30 #4
mit pdf doc fylder 325 sider :-( men håber stadig at nogen har en lettere løsning.
Avatar billede jogii Nybegynder
25. september 2004 - 00:03 #5
Der var engang et produkt der hed HyperInk eller lignende, som kunne konvertere diverse dokumenttyper til en NotesDB. Jeg mener stadig det understøttes. Jeg har dog ikke noget link.
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
28. september 2004 - 09:49 #6
Hyperink hedder Coextant i dag. De har formentlig stadig en masse viden om PDF-Notes; men jeg mener ikke at de længere understøtter standalone programmet HyperInk. (som ellers var rimeligt sejt).

Kunne OpenOffice bruges til noget? Den understøtter jo PDF....
Avatar billede jogii Nybegynder
28. september 2004 - 09:55 #7
OpenOffice kan alt muligt TIL pdf, ikke FRA ...
Avatar billede jogii Nybegynder
28. september 2004 - 09:56 #8
Avatar billede jogii Nybegynder
28. september 2004 - 09:59 #9
lidt konkurentinformation:
http://www.convergens.dk/C1256BB3004BB983/(AllDocsByDocId)/AC070AC6F0A5DFDFC1256BC9007341DC?OpenDocument
Avatar billede karstenv Nybegynder
28. september 2004 - 13:24 #10
HEHE vi bruger dem i forvejen til andre men ligne ting. måske jeg skulle lade et ord falde der :-)
Avatar billede jogii Nybegynder
28. september 2004 - 14:44 #11
Hils dem, mange af dem er tidligere kolleger
//Jörg
Avatar billede karstenv Nybegynder
28. september 2004 - 14:51 #12
vil jeg gøre
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
28. september 2004 - 16:38 #13
Har set lidt på mulighederne i at få PDF filer konverteret til noget mere 'bruger-venligt' og der er masser af muligheder. http://www.google.dk/search?num=100&hl=da&ie=UTF-8&newwindow=1&q=convert+pdf

Specielt kunne det jo være interessant at konverterer til HTML da det jo er et format der er nogenlunde til at gå til rent strukturmæssigt.

Jeg tror dog som Jörg at det bedre kan betale sig at gøre det manuelt. Som jeg plejer at sige for en konsulent-time kan du hyrer en studenter medhjælper en hel dag.

Så spørgsmålet må være er det her en engangsforseelse eller noget der skal gøre igen?
Avatar billede karstenv Nybegynder
29. september 2004 - 08:48 #14
det er en engangsforetelse håber jeg da, men det kunne være interesant at vide om det er noget der overhovedet har interesse blandt andre Notes/Domino brugere, da PDF er meget udbredt men osse typisk har en god struktur som man fint kunne "kopiere" over en database og dermed gøre mere tilgængelig for andre notesbrugere aka søgning mm. men jeg kan se at det nok ender med jogii's løsning, over i html og derefter over i en base, men havde bare håbet :-( derfor så mange points.
Avatar billede jogii Nybegynder
29. september 2004 - 09:23 #15
Det er fordi vi mest arbejder den anden vej rundt. Hvis man ikke her en PDF-editor (og det er der jo ikke så mange der har, heldigvis) så kan man normalt stole på at PDF-dokumenet er nogenlunde sikker og urørt. Det anvendes næsten kun til publikation, transport og offentliggørelse. Normalt haves altid et kildeformat, som er meget mere anvendelig til redigeringsformål.

Men prøv at søge på TuCows eller lignende efter en PDF-konverter. Jeg mindes at have set et freeware program der kan konvertere PDF til andre formater.

Umiddelbart er PDF faktisk vanskelig, da det under omstændigheder ikke indeholder tekst men billeder, hvilket mange tror de kan kopiere som tekst.
Avatar billede karstenv Nybegynder
21. maj 2007 - 09:33 #16
Da der ikke er kommet noget brugbart ud af dette trækker jeg det tilbage