Avatar billede stoev Nybegynder
23. september 2004 - 20:44 Der er 3 kommentarer

Ændre destinationen på mappen Billeder

Win XP har en ide om at den altid skal oprette bestemte mapper, som f.eks mappen: Billeder. Det er også fint nok, men kan man ikke ændre destinationen, og evt. navnet, på den mappe?

Hvis man højreklikker på mappen Dokumenter og vælger egenskaber, så har man mulighed for at vælge fanen placering og ændre dens placering derfra. Kan man ikke gøre noget tilsvarende for mappen Billeder? Det hjælper nemlig ikke at højreklikke på den.

Tak for hjælpen.
Christian Støvring
Avatar billede bertelbrander Novice
23. september 2004 - 22:56 #1
Du kan måske flytte den ved at ændre nøglerne for "My Pictures" i regedit.

Den findes en del steder f.ex:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders

Prøv at søge på Shell Folders i regedit.
Avatar billede lasseformand Nybegynder
26. september 2004 - 18:08 #2
Hej Christian
Fra stifinder burde du kunne flytte den, ved simpelthen at bruge træk og slip, du har også en mulighed for at ombøde den ved at højreklikke.
07. marts 2006 - 08:14 #3
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx ->
"Tweak UI - This PowerToy gives you access to system settings that are not exposed in the Windows XP default user interface, including mouse settings, Explorer settings, taskbar settings, and more." -> http://download.microsoft.com/download/f/c/a/fca6767b-9ed9-45a6-b352-839afb2a2679/TweakUiPowertoySetup.exe

(Der er et af flere menupunkter der ka' flytte default placering af [Billeder] og meget mere...)