Avatar billede anjamia Nybegynder
23. september 2004 - 15:04 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

jeg har hårdt brug for hjælp

er der en som kan fortælle mig hvordan man nemmest brænder en dvdfilm...det er en brændt kopi som jeg selv vil prøve at kopiere. der er 100 point til det rigtige svar
Avatar billede dominodevil Nybegynder
23. september 2004 - 15:05 #1
Hvad bruger du af Software?
Avatar billede norbert Nybegynder
23. september 2004 - 15:05 #2
OBS - det er forbudt at kopiere en brændt kopi
Avatar billede milo Nybegynder
23. september 2004 - 15:06 #3
norbert, vissevasse, det kommer an på så meget om det er korrekt.
Avatar billede dominodevil Nybegynder
23. september 2004 - 15:07 #4
Ja... hvis det altså ikke er en hjemmelavet en! Det kunne jo ske at det er fra familiens tur til Norge sidste år ikke???
Avatar billede norbert Nybegynder
23. september 2004 - 15:10 #5
Hvis det er familiens egen Norgestur du vil have kopieret, må du naturligvis lave alle de kopier du vil :-) Men da der står dvd-film, går jeg ud fra at det ikke er. Men selvfølgelig kan jeg tage fejl, og jeg beklager, hvis det er tilfældet. :-)
Avatar billede milo Nybegynder
23. september 2004 - 15:11 #6
en dvd-film er vel bare en film på et dvd medie? der er hverken nævnt spillefilm eller andet med ophavsret på.
Avatar billede anjamia Nybegynder
23. september 2004 - 15:16 #7
det er en dvd med familie tur til norge...... jeg bruger nero 6
Avatar billede norbert Nybegynder
23. september 2004 - 15:16 #8
Fra Kulturministeriets hjemmeside: og så kan I selv vurdere som I lyster:
http://www.infokiosk.dk/sw10272.asp

"Spillerum – hvad må du egentlig?

Du må ikke:

• Kopiere en kopi af en cd/dvd, når du har fået kopien af andre
• Kopiere en original cd/dvd, du har lånt af en ven eller på biblioteket
• Kopiere en original dvd, du har lejet i en videobutik
• Kopiere materiale hentet på nettet, når materialet er lagt ud uden rettighedshaverens tilladelse
• Udlåne, bytte eller sælge en kopi af en cd/dvd – eller forære den væk
• Sende en digital kopi via e-mail
• Afspille en kopi af en cd/dvd offentligt
• Bryde en kopispærring for at kopiere cd’en eller dvd’en"
Avatar billede anjamia Nybegynder
23. september 2004 - 15:17 #9
mit spørgsmål går ikke ud på hvad der er lovligt og ulovligt... jeg spør om der er en der kan hjælpe mig med at brænde en kopi dvd....
Avatar billede norbert Nybegynder
23. september 2004 - 15:18 #10
OK - hvis det er en familiefilm, kan du egentlig bare lægge filerne over på harddisken og brænde den som dvd-video.
Her er et forslag:http://www.digitalempire.dk/convert/dvdshrinkmovie.shtml
Avatar billede dominodevil Nybegynder
23. september 2004 - 15:20 #11
Ja... hvilken Software bruger du???
Avatar billede norbert Nybegynder
23. september 2004 - 15:20 #12
Eksperten må IKKE svare på ulovlige spørgsmål, derfor er det vigtigt at vide, om det du vil foretage dig er lovligt eller ej.
Avatar billede anjamia Nybegynder
23. september 2004 - 15:22 #13
nero 6.
Avatar billede dominodevil Nybegynder
23. september 2004 - 15:24 #14
Den kender jeg ikke... bruger selv Easy CD/DvD Creator 6.0... desværre
Avatar billede stoffer82 Nybegynder
23. september 2004 - 17:59 #15
Du kan stille og roligt vælge: Copy Entire Disk. Det burde der ik være noget problem med.
Avatar billede anjamia Nybegynder
24. september 2004 - 08:31 #16
tak det prøver jeg at gøre.....