Avatar billede e_s_n Nybegynder
23. september 2004 - 14:10 Der er 2 kommentarer og
4 løsninger

Synkroniser Outlook XP med Outlook XP

Kan det på nogen måder lade sig gøre ....  ved det kan... men vil ikke betale Micrsoft 3500 kr for at få svaret... der må være nogen her inde der ved hvordan man kan synkroniser de to programmer...  også uden egen mail server.
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. september 2004 - 16:48 #1
Jeg forstår ikke helt hvad du vil. Er du sikker på at du har skrevet overskriften rigtigt?

Outlook XP kan synces med andre Outlook XP vie exporter til en pst fil og så importere denne i den næste outlook. Det er ret let
Avatar billede e_s_n Nybegynder
23. september 2004 - 22:13 #2
nej det jeg vil ha er lige som når du synkronisere din pda med outlook.. *S* så mails kontakt personer kalender følger med
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. september 2004 - 22:42 #3
Lad mig se om jeg har forstået det.

Du har to maskiner, begge med outlook XP og du vil have det samme i begge Outlook.

Det kan godt gøres (næsten), også selvom du bruger pop3 og smtp. Du kan indstille dine outlook så de beholder en kopi af alt mail på serveren og så sletter server kopien efter f.eks. 10 dage. Dette betyder at du kan hente mail fra begge dine maskiner og at du, hvis du bare sørger for at have hentet inden for 10 dage med begge maskiner kan have den samme mail på begge. Når jeg siger nesten, så skyldes det at du ikke kan have samme sendt post på begge maskiner når du bruger pop3 og smtp

Hvis du kan finde en exchangeserver ude på nettet, der anvender IMAP i stedet for pop3 og smtp, så kan du have samme outlook profil både med mail og kalender, men imap er båndbredde tung og giver sikkerheds problemer, hvorfor de fleste ikke udbyder denne protokol over internettet.

Har jeg ramt bedre denne gang?
Avatar billede e_s_n Nybegynder
23. september 2004 - 22:54 #4
ja lidt bedre... men forstår ikke helt den del du skriver i midten....  ved det kan lade sig gøre at få den samme "profil" med mail o kalender 10 %  det koster bare 3500 at få svaret af MS
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. september 2004 - 23:06 #5
Du kan kun få samme profil hvis du bruger IMAP op mod en exchange server, for Imap holder alle informationerne på serveren. Fuld Outlook funktionalitet, med kalender, mail opgaver og hele dynen kræver IMAP.

Alternativet er at anvende Outlook Web Access. Så anvender du din browser i stedet for outlook. Den kan give dig det samme som outlook, det ser selvfølgelig lidt anderledes ud, men funktionaliteten er næsten den samme. Jeg tror også at exchange 2000 (2003) kan noget af det med offentlige mapper, men som jeg forstår det, så vil dine mails så være offentligt tilgængelige, Det skal dog siges at jeg ikke ved meget om 2000 og 2003
Avatar billede e_s_n Nybegynder
25. september 2004 - 13:05 #6
Det må kunne lade sig gøre på en anden måde ??