Avatar billede sezam Nybegynder
23. september 2004 - 01:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Uønsket margen i popup-vindue med ren jpg-billede

Vil gerne lave et popup vindue hvori der skal være et jpg-billede. NØJAGTIG som det første billede på denne side: http://www.uncle.dk/html/losninger.html

- men når JEG gør det kommer der en hvid margen på 10-15 pixels og billedet er lissom skubbet nedad og til højre. Ret underligt for størrelsen på vinduet er defineret i samme størrelse som billedet.
Jeg linker direkte til jpg'en så mit billede ligger altså IKKE i en html-side. Men hvorfor opstår den der irriterende margen til venstre og i toppen ??
Avatar billede miss-g Seniormester
23. september 2004 - 01:29 #1
Jeg kan ikke se den fejl du taler om ??
Avatar billede sezam Nybegynder
23. september 2004 - 01:32 #2
Nej - den side jeg linker til er alt perfekt. Det er bare et eksempel...
Avatar billede herberthumlebi Nybegynder
23. september 2004 - 07:58 #3
Hvis du skriver TOPMARGIN=0 LEFTMARGIN=0 i popup-vinduets <body>, vil billedet gå helt ud til kanterne. Det virker i IE, men ikke i alle browsere (ikke Netscape fx).

Du kan lave et style sheet, der definerer marginerne i popupvinduet (det virker i alle nye browsere).
Avatar billede sezam Nybegynder
01. oktober 2004 - 23:17 #4
Det endte med at jeg måtte bide i det sure æble og lave en HTML-side til hver jpg. For dér kunne jeg styre margenerne...