Avatar billede svinehund Nybegynder
04. marts 2001 - 17:51 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

SCSI/IDE Error ved brænding

Der sker det at når jeg prøver, at brænde en cd i NERO får jeg en SCSI/IDE error.
Min brænder sidder som Master på Secondary porten, Harddisk og DVD drev som henholdsvis Master og Slave på Primary porten.
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
04. marts 2001 - 18:03 #1
hvad skriver den som fejl????
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
04. marts 2001 - 18:20 #2
Er det kun i Nero? Hvilket OS har du?
Avatar billede premena Nybegynder
04. marts 2001 - 18:21 #3
For best performance brug altid slav til cd brænder
Avatar billede svinehund Nybegynder
04. marts 2001 - 18:26 #4
Som fejl skriver den \"SCSI/IDE Error\"
For indtil en uge siden havde jeg også brænderen som slave og dvd som master men det gav sammen fejl.
Indtil videre er det kun i Nero, jeg har win 98 se
Avatar billede steep30 Nybegynder
04. marts 2001 - 19:43 #5
Er det når du brænder MP3 filer eller er det det hele?
Avatar billede clatelopspoi Nybegynder
04. marts 2001 - 20:11 #6
Jeg har haft nøjagtig samme problem!
Du har sikkert et VIA chipsæt...og du har sikkert installeret 4.28 driverne!!!
DE VIRKER IKKE!! Du skal enten afinstallere VIA busmaster og hvis det ikke virker skal du installere VIA 4.25 driverne!!!
Avatar billede hagsted Nybegynder
04. marts 2001 - 20:17 #7
har du prøvet at finde en ASPII driver til brænderen. Men det er også sandsyneligt at det er det andet som er skyld i det men ASPII kunne være problemet.
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
04. marts 2001 - 20:30 #8
onkel_skod:> det er altså kun i Win2k der er det problem!
Avatar billede clatelopspoi Nybegynder
04. marts 2001 - 20:53 #9
NÅ!!!
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
05. marts 2001 - 09:34 #10
En lille sidebemærkning......det problem er IKKE Win2k problem.....har Win2k, brænder OG via 4.28.......alt kører perfekt !!!!!
svinehund> Skriver den kun den fejl ?? Den skriver ikke evt. noget med SCSI1HLP.VXD-fejl ?????
Du skriver du har flyttet din brænder over på et nyt kabel??? Har du lavet en ny autodetection i BIOS efter det ?? Hvis ikke, er det da værd at prøve.....:-)
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
05. marts 2001 - 09:38 #11
mr.athlon:> Du er da en af de heldige så!! Hvad for et chipset har du? Der har været utallige sprøgsmål her på eksperten hvor det var VIA servicepack 4.28 der var skyld i problemer. Men jeg kan da oplyse at fejlen er rette i 4.29...
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
05. marts 2001 - 11:15 #12
Jdaugaard>Jeg har VIA VT82C686A chipset......jeg hentede via 4in1 4.28 inde fra viahardware.com, efter beta\'en blev godkendt officielt, og har ingen problemer haft med den......jeg ved at de af mine kolleger, som har samme chipset også har denne version, og de har heller ikke haft problemer.......min force er så nok at jeg har SCSI-controller og -brænder......:-)
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
05. marts 2001 - 12:09 #13
Så er det jo klart!! Hvis du har scsi så kan det jo være ligemeget! Det VIA 4in1 gør er jo at opdatere busmaster driveren til den indbyggede controller på bundkortet.. :-)
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
05. marts 2001 - 21:32 #14
jdaugaard> Var inde og hente Busmasteren alene...version 1.31, tror jeg.......efter inst. kunne jeg pludselig kune se min ene HDD..:-(
Den blev afinst. ASAP....:-)
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
05. marts 2001 - 21:34 #15
He he... :-)
Avatar billede dis_pater Nybegynder
06. marts 2001 - 00:30 #16
jdaugaard>>problemer. Men jeg kan da oplyse at fejlen er rette i 4.29...

Hvor finder jeg 4.29 da jeg har kraftige prb. med ide under win 2k

dis_pater
Avatar billede makse Nybegynder
06. marts 2001 - 00:47 #17
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
06. marts 2001 - 07:18 #18
Ja... som makse diger :-)
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
06. marts 2001 - 07:18 #19
diger=siger :-) !!!!
Avatar billede svinehund Nybegynder
17. oktober 2001 - 08:18 #20
Nu kører det igen.