Avatar billede sandman_dk Nybegynder
21. september 2004 - 22:44 Der er 12 kommentarer

Hvad betyder dette?

0x80244010

En besked jeg får, når jeg vil 'windows update'?
Avatar billede jpvj Nybegynder
21. september 2004 - 22:51 #1
Er du helt sikker på nummeret?

Kan ikke finde det på google...
Avatar billede sandman_dk Nybegynder
21. september 2004 - 22:53 #2
Ja, jeg brugte cut and paste :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. september 2004 - 23:09 #3
Kan du ikke lige lave et screenshot af det?
Avatar billede kraesten Nybegynder
22. september 2004 - 00:20 #4
Start med at gå ind i kontrolpanelet, vælg "Internetindstillinger" og under "Midlertidige Internetfiler" skal du trykke på "Slet cookies" og "Slet filer". Ryd også oversigten over de websites som du har besøgt for nylig ved at trykke på knappen "Ryd oversigten" umiddelbart nedenunder.
Forsøg herefter at opdatere Windows igen.
Avatar billede hcma Novice
22. september 2004 - 06:49 #5
Avatar billede knudemand Nybegynder
29. september 2004 - 16:27 #6
Jeg har præcis samme fejl, -tror den er kommet efter installation af XP sp2....kunne det være windows egen indbyggede firewall der laver ballade ?
Avatar billede knudemand Nybegynder
29. september 2004 - 16:30 #7
windows update søger efter tilgængelige opdateringer....
Herefter teksten:

Windows Update har opdaget en fejl og kan ikke vise siden, der blev anmodet om. Følgende ressourcer kan muligvis hjælpe med at løse problemet:
Muligheder for selvhjælp:

Windows Update-svarcenter

Windows Update-fejlfinding

Windows Update-nyhedsgrupper
Muligheder for assisteret support:

Microsoft online-assisteret support (gratis ved Windows Update-problemer)
Avatar billede knudemand Nybegynder
29. september 2004 - 16:41 #8
Jeg har ikke lige selv tid til at finde det "rigtige" svar her og nu, men andre har været der før (og fundet en løsning). kig her: http://www.microsoft.com/windows2000/community/centers/security/default.mspx
og søg efter fejlnummeret.
Avatar billede blueeye97 Nybegynder
30. september 2004 - 11:35 #9
lytter med... Jeg har præcis samme problem på en af mine maskiner... Syns nu ikke det sidste link har givet mig svaret ...
Avatar billede knudemand Nybegynder
30. september 2004 - 12:36 #10
en i en nyhedsgruppe siger, at man kan slukke den indbyggede firewall, køre update, og enable firewall'en igen......ikke en god løsning, men hvis det er rigtigt kan det hjælpe at fide fejlen hvis problemet er firewall'en....det undrer mig, at MS ikke er mere fremme i skoen på dette problem, -mange synes at have fejlen !
Avatar billede donlon Novice
30. september 2004 - 23:54 #11
Jeg fik det samme problem ud af den blå luft, og prøvede ALT ink. ovennævnte forslag uden held.
Jeg har dog løst det ved at afinstallerer Microsoft .NET Framework 1,1, så jeg går ud fra der er en "bug" i netop den opdatering, men det virker for mig.

John
Avatar billede knudemand Nybegynder
01. oktober 2004 - 07:50 #12
Jeg har forsøgt med med det samme. Altså afinstallation af .net hvorefter windows update virker.
However, .net er der af en årsag, og jeg tror den i forhold til visse websider vil komme til at mangle i vores installationer, men i første omgang vil jeg hellere have at update virker, -så må .net komme til når der er lavet en version der virker :-) Tak for løsningen/workarounden !