Avatar billede mushkin Nybegynder
21. september 2004 - 18:39 Der er 14 kommentarer og
3 løsninger

Hvilken Photoshop skal jeg købe?

Hej,

Søgte på edbpriser.dk for at se hvad Photoshop koster. Blev lidt overrasket da jeg så priserne lå mellem 800-12000 kr.
Hvilken version skal man som normal bruger købe?

Photoshop Elements koster godt 800 kr
Photoshop CS mellem 6000-9000 kr
Photoshop Album koster 445 kr

Mvh.
Avatar billede mushkin Nybegynder
21. september 2004 - 18:40 #1
Og så er der Photoshop version 7 på dansk der koster 11000 kr.
Avatar billede hedegaard1 Nybegynder
21. september 2004 - 18:50 #2
Hvad skal du helt præcis bruge det til?
Avatar billede chili17 Nybegynder
21. september 2004 - 18:51 #3
Hvis ikke du er hardcore billedbehandler, men bare skal lave normal billedbehandling som beskæring er Photoshop Elements rigeligt - alternativt er der jo også Paint Shop Pro til 120$
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. september 2004 - 18:53 #4
Photoshop Elements er til hjemme/hoppy brugeren, der ikke skal lave ting til tryk. Kan sammenlignes med Paint Shop Por. Er photoshops lillebror
Photoshop CS. Den professionelle bruger eller den der vil have alle muligheder. Markedes førende billedbehandlingsprogram. Alle de professionelle bruger photoshop. Godt, dyrt, men alle pengene værd
Photoshop Album. Et program du kan bruge til at holde styr på dine billeder. Der findes gratis alternativer der er lige så gode, se f.eks. irfanview
Avatar billede food_life Nybegynder
21. september 2004 - 18:54 #5
Reelt er det vel også muligt at finde en ældre version, og købe en opgradering som er langt billigere!
Avatar billede mushkin Nybegynder
21. september 2004 - 18:54 #6
Jeg skal bare have et program der behandle billeder på brugernivau eller hvad man nu skal kalde det. Altså ikke professionelt eller noget.

Tænkte bare at Photoshop Elements måske var en form for udvidelses pakke til den rigtige Photosop. Men det er den så ikke kan jeg forstå.
Avatar billede hedegaard1 Nybegynder
21. september 2004 - 18:56 #7
`Så skal du vælge PS Elements, som er til bruger niveau...
Avatar billede chili17 Nybegynder
21. september 2004 - 18:56 #8
Photoshop Elements er et selvstændigt program, og er ganske godt - foretrækker dog selv PSP
Avatar billede mushkin Nybegynder
21. september 2004 - 18:58 #9
Alletiders, jeg takker.
Avatar billede hedegaard1 Nybegynder
21. september 2004 - 18:59 #10
selv tak :o)
Avatar billede mushkin Nybegynder
21. september 2004 - 19:02 #11
Er ved at downloade en prøveversion af den nu.
Kan det passe den ikke findes på dansk?
Avatar billede chili17 Nybegynder
21. september 2004 - 19:22 #12
ja
Avatar billede mushkin Nybegynder
21. september 2004 - 19:23 #13
Nedern
Avatar billede doggy82 Praktikant
21. september 2004 - 21:24 #14
Det er bedst på engelsk da alle de tutorials du finder på nettet (de fleste) er på engelsk!
Så det kan bedst betale sig at lære det på engelsk :)

Jeg har også hørt sagt at man ikke skal undervurdere Elements.
Dvs. at man altså ikke skal tro at det er et skrabet program.
Som jeg ser det, så får man mange af de dyre features fra PS,
men mere brugervenligt for amatøren og billigere.

Så det er altså ikke kun pga. prisen at du skal købe Elements,
men også fordi du vil få mere ud af Elements uden at du behøver at læse
tykkke bøger først :)
Dem som køber det fulde program uden at have forstand på det,
får ikke så meget ud af det. Ser jo hver dag hvad det er for noget skrald folk laver.
Der vil du så lave flottere ting end dem når du har Elements,
fordi den hjælper dig.

Håber det giver mening :D
Avatar billede doggy82 Praktikant
21. september 2004 - 21:26 #15
Ooopss der er altså ikke en reklame for Ku Klux Klan når jeg skriver "tykkke"
Nok snarere en reklame for et tastekursus ;D
Avatar billede mushkin Nybegynder
21. september 2004 - 22:26 #16
Har siddet og arbejdet lidt med programmet nu. Og det dækker i hvert fald fuldt ud mit behov - og meget mere til.
Avatar billede doggy82 Praktikant
21. september 2004 - 22:30 #17
Godt :)
Det jeg prøvede at sige før er at den fulde version nok ikke ville dække dine behov - da et at dine behov jo er at du skal ha' hjælp til funktionerne som man får i Elements :)