Avatar billede mbagge Nybegynder
21. september 2004 - 17:30 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Div midt i tekst

Hej Alle

Jeg har en række sider, med en masse tekst på, og vil gerne på hver side placere et billede på det samme sted.
Altså sådan at når man skifter mellem siderne hopper billedet ikke op og ned.
Udfordringen er blot at billedet skal være "midt" i teksten.
Der skal altså være tekst både over og under billedet.

En løsning med at skrive eks 400 første karaktere først, derefter billede, og endelig resten af teksten er ikke helt optimal, da jeg gerne vil have at den sidste linie inden billedet fylder hele linien.

Nogle goder ideer ?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
21. september 2004 - 17:31 #1
kan du ikke bare bruge billedet som baggrund på siden??
Avatar billede roenving Novice
21. september 2004 - 17:35 #2
Såvidt jeg ved er det umuligt ;-)
Avatar billede mbagge Nybegynder
21. september 2004 - 17:37 #3
baggrund duer ikke, da teksten så vil flyde over billedet
Avatar billede flatov Nybegynder
27. september 2004 - 21:32 #4
Tror du skal bruge noget med z-index, men ved ikke om det kun er billder man kan lave det med...

http://www.html.dk/tutorials/css/lektion15.asp

der er en lille guide om hvordan man gør, håber det virker...
Avatar billede roenving Novice
28. september 2004 - 10:31 #5
z-index lægger bare elementet foran eller bagved, og så kan teksten ikke flyde rundt om ...
Avatar billede flatov Nybegynder
28. september 2004 - 15:03 #6
Det er så rigtigt nok, tror også det er mig der ikke helt forstår hvad mbagge mener!

ellers skal du bruge noget med float. Men jeg har lidt svært ved at forestille hvad mbagge mener.

Hvis det kan uddybes lidt nærmere, kan det være jeg ved det. hvis det overhoved er muligt
Avatar billede roenving Novice
28. september 2004 - 15:06 #7
Eneste mulighed er at skære teksten over, placere billedet imellem de to dele, og så måske bruge text-align-last:justify; til at sprede den nederste linje over hele linjen ...
Avatar billede mbagge Nybegynder
28. september 2004 - 17:20 #8
Ved ikke lige om jeg kan forklare det mere tydligt, men jeg kan da prøve :)

Jeg har en database med tekster i forskellige længder. Dette vil jeg gerne præsentere sammen med et billede, så alle sider har samme opsætning. Dvs billedet ikke hopper op/ned når man skifter side.
Følgende illustrere opsætningen:

Her er først 70 char af
en tilfældig tekst som
fylder en masse og som
- dette er et billede  -
derfor har resten af
teksten under billedet
Avatar billede roenving Novice
29. september 2004 - 02:03 #9
-- så er det præcis det jeg har svaret på !-)
Avatar billede sx-power Nybegynder
07. oktober 2004 - 10:00 #10
http://eksperten.dk/spm/435863

denne her er faktisk det samme
Avatar billede mbagge Nybegynder
07. oktober 2004 - 10:32 #11
Det er desværre ikke helt det samme, og løser ikke dette problem
Avatar billede mbagge Nybegynder
12. oktober 2007 - 11:45 #12
lukker