Avatar billede milter Ekspert
20. september 2004 - 21:21 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

"Lukke spørgsmål" igen

Jeg kan se, at der er blevet spurgt til, hvordan man lukker spørgsmål. Jeg er selv ny her og mener, jeg ved en del om, hvordan man finder rundt på nettet. Alligevel er det kun med møje og besvær lykkedes mig at finde frem til, hvordan man lukker et spørgsmål, nemlig ved at søge efter det under søgefunktionen i Eksperten. Måske var det en ide at have et direkte link til FAQ om brugen af Eksperten på forsiden.

Da jeg selv startede her, sendte jeg et svar på et spørgsmål, men det var ment som en kommentar. Jeg blev først klar over forskellen på et svar og en kommentar, da en venlig sjæl gjorde mig opmærksom på forskellen. Jeg mener selv, jeg havde læst alt om regler, før jeg startede, men i reglerne stod der ikke noget om forskellen.

Måske andre kan vise mig et direkte link til FAQ, men jeg har ikke fundet det endnu.
Avatar billede mugs Novice
20. september 2004 - 21:23 #1
Der er hjemmeside der forklarer i detaljer hvordan eksperten fungerer. Prøver lige at finde det.
Avatar billede exp Juniormester
20. september 2004 - 21:24 #2
http://expfaq.1go.dk/ <== masser af dejlig information :-)
Avatar billede buddy45 Juniormester
20. september 2004 - 21:24 #3
Avatar billede milter Ekspert
20. september 2004 - 21:39 #4
Jo tak, men det, jeg mangler, er et direkte link fra www.eksperten.dk

Hvis det fandtes, ville der måske ikke være så mange åbne spørgsmål.
Avatar billede exp Juniormester
20. september 2004 - 22:00 #5
eksperten har ikke en officiel faq - det mest officielle du får er http://expfaq.1go.dk/
Avatar billede ahave Nybegynder
20. september 2004 - 22:07 #6
Jeg vil give dig ret i at det ikke er intuitivt at finde hverken FAQ eller regler for brug af eksperten.dk. For et par uger siden ville jeg lige genlæse reglerne, det lykkedes mig aldrig at finde et link fra eksperten, jeg måtte gætte mig frem til adressen. Jeg syntes egentlig, at man ved at søge på ordet "regler" skulle kunne finde dem. Men ligesom ved andre søgninger får man bare en masse "ubrugelige" spørgsmål, som ikke engang kan sorteres efter dato! Jeg ved at det med søgningen er et ømt punkt på eksperten.dk, men man kan ikke forvente at folk prøver at søge før de stiller et spørgsmål, da det er en nærmest ubrugelig funktion. Det lyder meget negativt, men det er også det eneste negative jeg kan komme på.
Avatar billede ahave Nybegynder
20. september 2004 - 22:09 #7
exp, 22:00:10, så er det nok derfor man ikke kan finde et link til FAQ'en. :-) Så må man jo også sige at spørgsmålet er meget relevant!!!
Avatar billede exp Juniormester
20. september 2004 - 22:11 #8
ahave >>
Menuen => Info => Regler ;-)

Og ja, admin er endda blevet tilbudt expFAQ'en (som er skrevet af undertegnede og en række brugere herindefra), men det har ikke haft dennes interesse :-)
Avatar billede mugs Novice
20. september 2004 - 22:13 #9
admin's interesse for det der sker på eksperten er = 0
Avatar billede milter Ekspert
20. september 2004 - 22:16 #10
Jo, det har jeg fundet ud af, nu. Meningen med mit spørgsmål var at gøre det  lettere for nye medlemmer at finde ud af, hvordan man begår sig på www.eksperten.dk.
Jeg tror de fleste, inclusive mig selv, bliver henvist til eksperten med linket www.eksperten.dk og ikke via www.ebruger.dk.

Måske kunne man føje et link til www.ebruger.dk/faq/ på forsiden af eksperten. Jeg tror, man på den måde kunne undgå en masse ulukkede spørgsmål og tvivl om, hvordan man bl.a. giver point.
Avatar billede milter Ekspert
20. september 2004 - 22:19 #11
Indlæg 22:16:24  > Er henvendt til "exp".

Der var kommet flere indlæg, mens jeg var igang med pennen.
Avatar billede mugs Novice
20. september 2004 - 22:20 #12
tjaaa > et indlæg fra admin ville være på sin plads - Men nok for meget forlangt.
Avatar billede ahave Nybegynder
20. september 2004 - 22:23 #13
exp, 22:11:53: Det er sgu rigtigt. Grunden til at jeg aldrig nåede til info er at ved nogle af menupunkterne kommer der en menu frem, og ved nogle bliver man sendt videre. Denne inkonsistens er dødhamrende irriterende, men man kan jo ikke tilfredsstille alle. Men så kan det jo lade sig gøre at finde, jeg har åbenbart bare været for utålmodig med at finde dem. Pinligt.
Avatar billede milter Ekspert
20. september 2004 - 22:40 #14
Måske er problemet, at der er for mange kategorier. Jeg er stadig ikke helt klar over, om jeg har oprettet mit indlæg i den rigtige, eller om coadmin læser med her.

Under "Kontakt" på forsiden ville jeg normalt forvente at finde et link til forslag, men det eneste, jeg fandt, var et link, hvor man kunne klage over uretfærdig behandling, og når man prøver at klikke på "coadmin" får man et link, som ser ud til at være dødt, eller i det mindste uden indlæg.

Nogen, som ved, hvordan man kommer igennem til admin, eller kan det ikke lade sig gøre?
Avatar billede exp Juniormester
20. september 2004 - 23:00 #15
milter >>
1. www.ebruger.dk og http://expfaq.1go.dk er ikke officielle eksperten-sider, og er begge "undergrunds-sider" skabt af brugerne selv.
FAQ'en på ebruger.dk er den samme som på expfaq.1go.dk, med den forskel, at expfaq'en er blevet opdateret - bl.a. indeholder den info om karmasystemet.

Admin er ikke på nuværende interesseret i at linke eller bygge faq'en ind som undersider til eksperten.dk, han ønsker istedet at den skal ligge som artikler under artikelsystemet.
Det står alle brugere frit for at skabe en faq via dette system, og admin har også sagt, at såfremt kvaliteten er i orden, vil han linke til dem fra menuen.
Det er imidlertidig ikke en løsning vi skribenter bifalder, da det i vores øjne blot vil gøre det mere indviklet at linke til faq'en.
Så vi beholder foreløbig http://expfaq.1go.dk/ (alternativt www.ebruger.dk/faq/)

2. Kategorivalget til denne tråd er ok :-)

3. Hvilke "forslag" er det du forventer at finde via linket "Kontakt"?

4. Kontakt admin:
www.exp.dk/kontakt.phtml <== der er både email og telefonnummer (samt snail-mail)
Avatar billede exp Juniormester
20. september 2004 - 23:01 #16
Rettelse:
"Admin er på nuværende tidspunkt *IKKE* interesseret i at linke..."

:-)
Avatar billede milter Ekspert
20. september 2004 - 23:19 #17
> exp ang. : "Hvilke "forslag" er det du forventer at finde via linket "Kontakt"?"

Jeg havde håbet på f.eks. en email-adresse, hvor man kunne komme med et forslag, som jeg stillede tidligere ang. link til faq på forsiden af eksperten. Alle de stadigt åbne spørgsmål tyder kraftigt på, at en sådan ville være en god ide til at gøre et godt sted endnu bedre.

Din sidste kommentar giver mig sådan set svaret. Synd, at det åbenbart ikke kan være anderledes.

Vil du lægge et svar, så du kan få dine point :-)
Avatar billede exp Juniormester
20. september 2004 - 23:25 #18
Skal da ikke have point - det er en gentleman-aftale herinde, at der ikke bør udveksles point for spørgsmål om eksperten :-)

Du napper dem bare selv ;-)

mvh
exp

P.S.
"Det står alle brugere frit for at skabe en faq via dette system, og admin har også sagt, at såfremt kvaliteten er i orden, vil han linke til dem fra menuen."
Avatar billede milter Ekspert
20. september 2004 - 23:27 #19
Jamen, så tak for hjælpen.
Avatar billede exp Juniormester
20. september 2004 - 23:28 #20
Så lidt :-)