Avatar billede lund_dk Praktikant
20. september 2004 - 19:25 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Resize script

Jeg står overfor at skulle lave ca 100 billeder om til anden størrelse, men orker ikke at skulle gøre det manuel med dem alle, derfor ville jeg høre om hvad jeg skal gøre hvis jeg vil have photoshop til at gøre dette automatisk for mig ?

Jeg har prøvet at bruge web photogallery, men der kan jeg kun lave op til 800 px, og det dutter ikke når jeg skal op på 1000 px.
Avatar billede sonnic Juniormester
20. september 2004 - 20:17 #1
Avatar billede hcma Novice
20. september 2004 - 20:51 #2
og her er et supplement til spe's artikel:
http://www.hcma.dk/photoshop_action.htm
Avatar billede andersmn Nybegynder
22. september 2004 - 12:45 #3
For det første billed opretter/optager du en ny action(find panelet - action og trykke på knappen for ny action), med din nyoprettet action på record skal her resize dit billed, og derefter trykke på stop.

Herefter skal du finde file>automate>create droplet...

Her opsætter du navngivning, mappe osv. på det gemte billeder.

En droplet er en lille .exe - fil hvor du kan trække alle dine billeder hen over, hvor photoshop så køre dem enkeltvis igennem gemmer osv.
Avatar billede hcma Novice
22. september 2004 - 16:27 #4
andersmn >>  er netop sådan en artikel/vejledning "sonnic" henviser til og jeg så suplerer
Avatar billede sonnic Juniormester
02. november 2004 - 16:58 #5
Husk at lukke dine spørgsmål. Med point eller manglende svar:).
Villy