Avatar billede gaab Nybegynder
20. september 2004 - 00:57 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

SP2 vs. Norton.

Hej!
Jeg hentede sp2 forleden, stort set smertefrit. Havde lidt problemer med at min mus forsvandt, dette var dog gået over af sig selv da jeg starede op næste dag..

Jeg fik nogle advarsler om at mit system ku være i fare, lige efter reagerede mit Norton med en advarsel om ikke at dele virus sikkerhed med andre programmer. Herefter kører det hele tilsyneladende som det skal.

Spørgsmålet lyder er der nogen problemer ved at Sp2´s virus halløj er slået til samtidig med at Norton er aktivt, eller bør man nøjes med en af delene??
M.
Avatar billede ducks Nybegynder
20. september 2004 - 01:01 #1
Der er ingen AntiVirus med i SP2's Security Center. Men den overvåger Norton, hvordan det lige fungerer aner jeg ikke, men jeg har ihvertfald ingen problemer med SP2 og Norton Anti-Virus 2004.
Avatar billede nopsen Ekspert
20. september 2004 - 01:18 #2
som ducks skriver er det kun en overvågning der finder sted, hvis du selv har styr på at det kører, kan du slå tjenesten fra under services, den hedder sikkerhedscenter.
Avatar billede tubber Juniormester
20. september 2004 - 03:27 #3
Hvis norton LiveUpdate og Settings i Norton Antivirus er sat ordeligt op så er det spild af resourcer at ha slået den overvågning til da norton klare det hele selv.

Min norton kører selv liveupdate uden man som bruger opdager det, og den kører en full system scan en gang om ugen.....desuden chekker den alle indgående og udgående mails samt alle indkommende filer.......og jeg rører ikke en finger for at den skal holdes up2date......så er den sat rigtigt så slå den overvågning fra.....
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
20. september 2004 - 08:44 #4
Blot til orientering: http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=5828

Norton virusscanneren giver dig ingen problemer.
Avatar billede gaab Nybegynder
20. september 2004 - 10:16 #5
1000 tak for jeres svar.
Alle har gjort mig lidt :) klogere på sp2´s lyksageligheder..

Ved ikk helt hvem der skal ha point.. Vil i dele :)
Avatar billede gaab Nybegynder
20. september 2004 - 10:41 #6
Har lige prøvet at slå sp2 virusdelen fra. Det kan man ikke på min..
Har det nogen betydning når nu der ikke er nogen problemer?
Bruger den feks. en masse unødvendigt krudt på at køre det eller?

Mht. forudsat liveupdate eller virusscan på fast defineret dag/tid. Hvis nu man ikke er på på den givende tid. Udfører den det så automatisk ved først kommende lejlighed, eller skal man så lige være obs på at det planlagte ikke blev afviklet?

M
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
20. september 2004 - 12:56 #7
For at du kan udgøre de planlagte opgaver, uanset om det er windows eller norton skal din computer mig bekendt være on-line hele tiden.
Avatar billede tubber Juniormester
20. september 2004 - 13:01 #8
Jeg mener norton sætter den til at chekke for updates når man går online hvis det er, med windows ved jeg ikke......
Avatar billede gaab Nybegynder
20. september 2004 - 13:48 #9
Oki thanks!

En af jer der har et bud på hvordan jeg slår Sp virusdelen fra? Send evt. på et svar så jeg kan dele points ud :)
Avatar billede tubber Juniormester
20. september 2004 - 14:54 #10
Gå ind i sikkerheds centret/security center og sæt flueben i den hvor der står at "jeg har selv et virus program som jeg selv vil monitor"
Avatar billede tubber Juniormester
20. september 2004 - 14:54 #11
og et svar :)
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
20. september 2004 - 15:03 #12
Jeg synes tubber og gaab har været mest aktiv så del du blot point til dem.
Avatar billede gaab Nybegynder
20. september 2004 - 15:10 #13
Haha Jeanette18

Jeg har lagt sprgsml. ud!!! ("gaab")

Tubber jeg gir gerne pointene til dig. Problemet er dog ikke løst da der ikke er noget sted at sætte fluebenet. Jeg har set den nævnte del i security centret på min kærestes stationere. Men på min LAP er den mulighed bare ikke til stede!!!
Avatar billede tubber Juniormester
20. september 2004 - 15:14 #14
kan du afinstallere SP2 og installere den igen ?
eller bare installere oven i, kan måske være fordi du har sat den til noget og så har den ikke den anden mulighed mere....??
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
20. september 2004 - 15:32 #15
:)
Avatar billede nopsen Ekspert
20. september 2004 - 15:52 #16
højreklik på denne computer, vælg administrer - tjenester og programmer - tjenester, find den tjeneste der hedder sikkerhedscenter, stop tjenesten og under egenskaber for denne kan du så deaktivere den helt, så bruger den ikke kræfter på det fremover.
Avatar billede gaab Nybegynder
21. september 2004 - 11:00 #17
nopsen>>
Et udemærket forslag. Meen dels lukker den hele sikkerhedscentret ned. Og dels starter den op igen næste gang dyret startes..
Avatar billede nopsen Ekspert
21. september 2004 - 13:54 #18
ja det er netop meningen at den skal lukke hele sikkerhedscenteret ned, da det kun er overvågning af antivirus osv er det ikke nødvendigt at den kører, hvis man selv har styr på disse ting.
hvis du som jeg skrev deaktiverer den helt, efter at du har stoppet den, starter den ikke op igen.
Avatar billede gaab Nybegynder
22. september 2004 - 08:39 #19
Ok "nopsen" det prøver jeg at lege lidt med.

Tak for hjælpen :)