Avatar billede deadmeat2k Nybegynder
19. september 2004 - 22:28 Der er 8 kommentarer

DVD-ROM drev afspilningsproblem

Jeg har et Pioneer 120S DVD-ROM drev i min computer. Drevet har fungeret problemfrit med alle de film jeg har set på det indtil nu (vi snakker 30+ DVD film jeg har kørt fint). Så købte jeg Pirates of the Carebbean og så gik det lige pludselig ikke så godt mere. Jeg kan se den første halvdel af filmen uden problemer. Men halvvejs går det galt - der sker et gevaldigt spring i filmen og jeg er afskåret helt fra at se de 30 midterste minutter af filmen. Jeg har efterfølgende testet den på en almindelig DVD afspiller og her virker det fint. Er det mit DVD-ROM drev der ikke kan håntere skiftet fra det ene lag i skiven til det andet, eller en helt anden type fejl jeg står med her?

Skriv endelig, hvis der mangler yderligere indput, for at løse problemet.
21. september 2004 - 23:39 #1
Jeg tror ikke der er problemer med dit drev, hvis det kun er den ene film.
Hvis den konsekvent ikke vil afspille den film, men de andre virke fint, så prøv evt. at få den byttet.
Jeg har oplevet det samme i en sony DVP-S325 DVD afspiller, med Pirates of the car. Første gang jeg afspillede den sprang den pludseligt et stykke frem.
et par dage efter prøvede jeg at afspille den igen, i samme afspiller. Og jeeg har ikke set problemet siden. Jeg har faktisk fået skiftet drev i den, fordi den laver mærkelige ting. Jeg har også fået byttet flere film, for den slags problemer. Det skal dog tilføjes at den er lavet "kode fri". Denne tingest kan i øvrigt ikke afspille hjemme brændte audio CD'er.
Avatar billede deadmeat2k Nybegynder
21. september 2004 - 23:53 #2
Mit drev er kodefri - jeg har i øvrigt svært ved at berettige en ombytning af filmen når nu den virker upåklageligt i en almindelig DVD afspiller.
22. september 2004 - 17:20 #3
Hvad med de 30 andre film, virker de stadig  ??
Avatar billede deadmeat2k Nybegynder
08. oktober 2004 - 13:46 #4
Altså nu har jeg ikke lige chekket alle 30 film fra ende til anden siden fejlen opstod men jeg har da set flere andre film uden problemer...
09. oktober 2004 - 14:11 #5
Tjaaa, du kan jo prøve at gå ned og spørge dem pænt, om de vil bytte den.
Man kan komme langt med en høflig henvendelse. Og en forklaring af situationen.
09. oktober 2004 - 14:27 #6
Du kunne jo også starte med at prøve, om du kan finde en ny firmware til drevet først. Det kan jo være løsningen.
Der er google din ven.
Avatar billede deadmeat2k Nybegynder
12. oktober 2004 - 21:33 #7
jep har allerede opgraderet til ny firmware - at bytte filmen er lidt besværligt, da den er købt online...
14. oktober 2004 - 22:04 #8
Tjaa, så har du 3 muligheder.
1. prøv at få filmen byttet trods alt.
2. Køb et nyt drev :(
3. Glem at komme til at se filmen :( :(
3.2. Sælg filmen til en der kan se den, som følge af punkt 3.