Avatar billede christina_04 Nybegynder
19. september 2004 - 13:28 Der er 11 kommentarer

Oversættelse til engelsk

Please er der én der er god til eng. som vil være sød at oversætte en tekst? Har meget brug for det! På forhåndt TAK!

Titlen:
Jeg synes titlen passer rigtig godt til historiens indhold, fordi man nærmest kan gætte sig frem til, hvad historien kommer til at handle om i grove træk, nemlig - diskrimination.
Når jeg læser titlen "Not one of us" kommer jeg til at tænke på en person der er udstødt og er udelukket af et fællesskab, og det synes jeg passer fint til historien!

Opening:
-Vi bliver præsenteret for personerne som indgår i historien og får informationer at vide om dem.
-Vi hører om at de alle er medlemmer af en kreds (circle) men Lucienne og de andre i kredsen afskyr Edmund som også er medlem af kredsen, fordi de mener, at han er dødkedelig at høre på, men i virkeligheden misunder de ham, fordi han er holdt op med at ryge og drikke.

Rising Action:
-Da Lucienne sammen med de andre i kredsen inviterer Admund og hans nye kone hjem.
Man bliver som læser spændt på om kredsen vil gøre dem noget ondt, da de på sammevis afskyr Admunds kone Magna og anser hende for at være endnu værre end hans første kone! Men tvært i mod, prøver de på at virke søde og rare, og ligeså snart de går ud af døren, begynder de at bagtale!

Climax:
Da kredsen udfører deres snedige plan om, at invitere Admund til middag i hans fødselsdag, med det formål, at de giver ham så meget at drikke at han tilsidst bliver fuld, og kan ikke vende tilbage til sit arbejde om eftermiddagen, hvor han skulle til et vigtig møde.

Falling action:
-Admund bliver fyret fra sit arbejde.
-Ender på hospitalet, men slipper løs derfra.
-Bliver skilt med sin Magna, da hun insisterer på at forlade New York.

Ending:
-Det er en sørgelig historie, da det ender med at Admund dør!
-Hans "venner" fra kredsen nægter at følge kisten til graven.
-Politiet har en mistanke om at han døde pga. pille og alkolol mikstur.

Time+Place:
-Handlingen foregår et sted i New York
-Jeg tror historien strækker sig over en måned, fordi der står i begyndelsen af historien (s.54) at han havde været gift i 2 måneder, og i slutningen (s.60) står der at de havde været gift i 3 måneder.

Jeg tror de fleste i kredsen kommer fra et overklasse miljø, óg har status. Fx Julian som er advokat, Peter som er journalist og Tom som er sociolog osv.

Theme:
Diskrimination
Venskab/Fjendtskab
Jaulouxi/Misundelse

Message:
Man skal være omhyggelig med at vælge sin vennekreds, da det kan ende med, at man mister alle de værdifulde ting, som man sætter pris på i livet. Sit job, sin ægtefælle, sidst men ikke mindst sit liv!!

Evaluation:Jeg synes det er en spændende og lærerig historie, der sætter læserens tanker i gang om forskellig emner på én gang. Man bliver fænget af den måde, historien er skrevet på, fordi der heletiden sker noget nyt.
Avatar billede christina_04 Nybegynder
19. september 2004 - 14:18 #1
PLEASE HVIS DER ER NOGEN SOM KAN HJÆLPE MED AT OVERSÆTTE, JEG ER HELT LOST!!
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. september 2004 - 14:51 #2
kikker på det, men jeg har lidt travlt i dag
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. september 2004 - 14:55 #3
Titlen:
I find the title quit fitting to the content of the story because eou are able to guess what the story roughly is about, and that is discrimination
When I read the title “Not one of us” It makes me think about a cast out, a person excluded form the community, I think it fits the story well
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. september 2004 - 15:00 #4
Opening:
We are introduced to the persons who are part of the story, and are given information about them.
We are told that they are all members of an inner circle, but that Lucienne and others in the circle detests Edmund, who is also a member of the circle. They detest him because they think hi is boring to listen to, but in reality they envy him because he has stopped smoking and drinking
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. september 2004 - 15:11 #5
Rising Action:
When Lucienne together with the other members of the circle, invites Admund and his new wife.
As the reader of the story, one is fascinated and wonders if the circle will hurt them since they feel the same detest towards Magna, and considers her to be even worse then his first wife. Quit the contrary happens, they try to appear nice and polite, but as soon as they leave the start to slander them
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. september 2004 - 15:12 #6
Climax:
When the circle carries out their cunning plan about inviting Admund for dinner celebrating his birthday, with the purpose of giving him so much to drink that hi becomes so drunk that hi will be unable to get to work in the afternoon, where hi has an important meeting
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. september 2004 - 15:15 #7
Falling action:
-Admund is fired form his job.
-Ends up in hospital, but gets out of there again.
-divorces Magna, when she insist they leave new York.

Ending:
- A sad story, that ends with the death of Admund!
- His ”friends” from the circle refuses to carry the coffin to the grave
- The police suspects that hi died from a mixture of pills and alcohol.
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. september 2004 - 15:21 #8
Time+Place:
- The story takes place somewhere in New York
- I believe the story to span a month, because in the beginning of the story (s.54) it is stated that hi has been married for 2 month , and in the end ti states that they had now been married for 3. month
-    I believe that most of the members of the circle are form the upper class and holds some status. E.g. Julian is a layer Peter is a journalist and Tom is a sociologist
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. september 2004 - 15:28 #9
Theme:
Discrimination
Friendship/hostilities
jealousy/envy

Message:
One must pick one’s friends with care, because one risks loosing all the things one holds dear in life, Your job, your wife, even your life.
-
Evaluation:
-    I think it is a fascinating and educational story that challenges the readers mind in many different directions. One is quickly captured by the way the story is ridden, something new is happening all the time
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. september 2004 - 15:28 #10
Jeg har oversat den så tæt på dit forelæg som muligt og kun ændret lidt
Avatar billede christina_04 Nybegynder
19. september 2004 - 17:17 #11
Jamen jeg siger TUSIND TAK dur har bare reddet min dag du har!!!! Takker!!!!!