Avatar billede integrale Nybegynder
18. september 2004 - 13:22 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

D-Link DP-301U printserver & OKI C3100 ColorLaser

Jeg har købt ny printer, men kan ikke få den til at virke gennem printserveren. Jeg kan printe direkte og har netværksforbindelse til printserveren, men får alligevel fejlmelding ("Printeren kunne ikke tilsluttes til LPR porten"). Jeg har læst om RAW/LPR problemstillingen, men kan ikke helt gennemskue, om det er et sådant problem og - i givet fald - jeg evt. kan løse det.

Jeg bruger Windows XP Pro og har en D-Link DI-804 router (hvis det er relevant).

På forhånd tak!
Avatar billede anddk Praktikant
18. september 2004 - 15:02 #1
Hvordan har du installeret printeren på din Pc ?? Som en lokal printer der skriver til en IP-Adresse ??
Avatar billede anddk Praktikant
18. september 2004 - 15:06 #2
Kan du udskrive en test side fra netværksforbindelsen fra printserveren ??

Når du installere skal du køre:

Tilføj printer
Lokal printer
Opret en ny port
Standard TCP/IP port
Skriv IP-adressen
Avatar billede integrale Nybegynder
18. september 2004 - 16:34 #3
Tak for hurtigt svar.

Printeren er installeret på pc'en ihht. manualen (dvs i stor træk som du foreslår. Jeg har prøvet at sætte porten op til både LRP og RAW print, men lige lidt hjælper det.

Jeg kan ikke printe en testside fra printserveren, da det kræver "This test requires your USB printer support Native DOS Mode printing".
Avatar billede integrale Nybegynder
18. september 2004 - 16:35 #4
Jeg kunne heller ikke printe en testside på min gamle printer (HP DeskJet 930), men den printede alligevel flittigt via printserveren.
Avatar billede anddk Praktikant
18. september 2004 - 17:44 #5
Så ved jeg ikke hvad der kan være galt. Har dog hørt om nogle printere ikke vil køre med printserverboske af andre mærkere. Ved ikke hvordan det er med OKI og DLink.
Avatar billede integrale Nybegynder
18. september 2004 - 17:52 #6
I'll keep you posted. Jeg tager fat i OKI på mandag.
Avatar billede anddk Praktikant
18. september 2004 - 18:08 #7
Har selv en OKI 14ex på mit LAN, men der købte jeg et OKI netkort og smed i den. Ved ikke om det måske fås til din. Det var dog en halv dyr løsning.
Avatar billede integrale Nybegynder
18. september 2004 - 18:12 #8
joh.. det tror jeg. Modellen over min fra OKI havde indbygget netkort; den kostede bare det dobbelte :-(
Avatar billede integrale Nybegynder
23. september 2004 - 22:22 #9
Printeren fungere iflg OKI ikke sammen med printservere af andre mærker end OKI; tough luck!

Jeg har byttet printeren ind med nummeret større (der dog kun kostede 800 kr. mere) - god service og efterfølgende hjælp hos Computercity, der "byttede med et smil".
Avatar billede anddk Praktikant
24. september 2004 - 09:47 #10
Herligt at høre.

Er der så netkort i den nye eller vil den godt køre på din printserver ??
Avatar billede integrale Nybegynder
26. september 2004 - 12:22 #11
Der var netkort og indbygget printserver i (plug'n play).

Printeren kan i øvrigt anbefales (C5200n), hvis man ofte printer ud og ikke vil give for meget. Farveprint er ikke helt i toppen, men tekstdokumenter og lejlighedsvis grafer og PowerPoint præsentationer klarer den fint.