Avatar billede dompap Novice
18. september 2004 - 11:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kortlæser i HP PSC 2210 kan ikke findes i "HP Director"

Hej alle.
Har ikke haft problemet før jeg installerede SP2

Jeg har en HP PSC 2210 all-in-one printer (USB) hvor der sidder 4 kortlæsere, herunder Compact Flash kort.
Når jeg vil overføre billeder fra kortet til pc kan jeg enten anvende "HP Director" der fulgte med softwaren til printeren eller
trykke på 1-tallet på printeren for at gemme billederne på pc'en.

1) Overførsel v.h.a. software (HP Director)
Problemet er nu at jeg ikke længere har ikonet til billedførsel. Hvis jeg åbner programmet hpqphunl.exe svarer dette til billedoverførslen, men nu kan dette program ikke finde min HP printer men kun mit H:\ drev.
Nogen idéer til hvorfor softwaren ikke længere kan finde min printer ?

2) Overførsel v.h.a. betjening af taster på printer
Hvis jeg indsætter foto-kortet i printeren lyser knappen for fotooverførsel og jeg får valget mellem 1) at gemme på pc og 2) udskrive direkte.
Vælger jeg 1) skriver printeren Kø for fotooverførsel på printer-displayet.
Nogen idéer til hvordan jeg kommer videre ?

Jeg er ligeglad hvordan billederne bliver overført til pc'en bare de bliver overført.

Jeg har været inde på HP´s hjemmeside men kunne umiddelbart ikke finde noget brugbart / svar på mit spm.

Hej igen.

M.v.h.
Dompap
Avatar billede dompap Novice
18. september 2004 - 11:26 #1
Jeg glemte at oplyse, at printeren i øvrigt godt kan udskrive, så det er ikke fordi systemet ikke kan finde printeren.
Avatar billede jens_vejmand Nybegynder
18. september 2004 - 15:25 #2
kan du se kortet når du vælger Denne computer. Hvis nej (hvilke usb chipset har de)
Avatar billede dompap Novice
18. september 2004 - 15:38 #3
jeg forstår ikke hvad du skriver ?!

Jeg kan se printeren i device manager, men jeg kan ikke se kortlæseren (kortlæserne (4 stk.) er indbygget i printeren.

Jeg har ingen anelse om usb chipsettet da kortlæserne som nævnt er indbygget i printeren. Printeren fungerer fint så derfor regner jeg ikke med at fejlen skal findes i usb-forbindelsen ?!?!

M.v.h.

Dompap
Avatar billede trinity Nybegynder
23. september 2004 - 22:23 #4
enten dit usb chipset der driller eller dit antivirus / firewall software som blokere
Avatar billede dompap Novice
24. september 2004 - 18:03 #5
jeg har hele tiden haft antivirus installeret uden prob.
jeg har forsøgt at slå windows egen firewall fra, men uden resultat.
det er fortsat kun H:\ der vises i HP director.
(Det må næsten være i.f.m. opdatering af SP2 der er gået et eller andet galt.)
Dompap
Avatar billede mcnally Praktikant
30. september 2004 - 21:04 #6
slå firewall fra i windows.
Avatar billede dompap Novice
30. september 2004 - 21:24 #7
det er tilsyneladende ikke nok - jeg får stadig kun H:\ drev som eneste mulighed når jeg opdaterer HPs director
Avatar billede dompap Novice
18. august 2010 - 17:27 #8
lukket uden yderligere svar.