Avatar billede annemad Nybegynder
16. september 2004 - 16:54 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

lukning af spørgsmål uden at give hverken sig selv eller andre po

Hvordan er det lige man gør det - altså lukker et spørgsmål uden at give points til hverken sig selv - det ser jo ikke så pænt ud! - eller andres svar hvis man ikke har kunnet bruge de svar man har fået.. Det er nogle gamle spørgsmål, som jeg flere gange har villet lukke - men kunne så íkke lige finde ud af det hvis ovenstående skulle overholdes...
Avatar billede doggy82 Praktikant
16. september 2004 - 16:58 #1
Det kan man ikke.

Hvis du slet ikke har fået noget hjælp, så ta' selv pointne.
Hvis der er nogle som har prøvet at hjælpe så giv dem point fordi de har brugt tid på at hjælpe dig.
Avatar billede annemad Nybegynder
16. september 2004 - 17:01 #2
okay - det må jeg så lige finde ud af - jeg ville have foretrukket det andet. Jeg kan jo se at nogen ta'r de point ret alvorligt...
Avatar billede freehelp Praktikant
16. september 2004 - 17:16 #3
http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar

sådan gør jeg.

Husk dog det altid er pænt at belønne folk for deres support - også selvom hjælpen ikke helt hjalp :-)

Dette gør det meget nemmere en anden gang at få hjælp fra de samme folk. :-)
Avatar billede freehelp Praktikant
16. september 2004 - 17:17 #4
http://www.eksperten.dk/spm/432224

http://www.eksperten.dk/spm/463621

hjælper ikke bare at sige luk *G*

Bare det var så nemt :-)

Læs det link jeg smed
Avatar billede doggy82 Praktikant
16. september 2004 - 17:20 #5
Nej det er ikke så meget pointne som gør folk vrede.
Man vil bare gerne ha' at der bliver sat pris på ens hjælp.
Avatar billede annemad Nybegynder
16. september 2004 - 17:22 #6
tak for kommentarer!
Avatar billede mobius6 Juniormester
16. september 2004 - 18:17 #7
hehe, ja egentlig er der jo ikke den store forskel på hvordan man gebærder sig her på E og ude i den rigtige verden.. hvis nogen / folk yder dig hjælp så forventes det at man siger tak for hjælpen, med point, karma, en venlig bemærkning eller en kop kaffe med kage. Hvis du så at sige ikke "respekter" de folk der bruger deres tid på at hjælpe dig/hjælpe en, ja så skal man nok ikke regne med at de står først i køen næste gang der er brug for hjælp... gør mod andre som du ønsker andre skal gøre mod dig selv, det er ikke så svært :)

(en anden ting man KAN gøre på E er at bede folk om at "smide et svar" rigtigt mange er lidt tilbageholdne med at smide et "svar" blot for er middelmådigt eller halv svar. hvis "Kommentaren" derimod viser at generere nye "svar", løsninger eller vinkler på "issuet" kan spørgen jo så bede om at "opgradere" kommentaren til et svar)
Avatar billede freehelp Praktikant
17. september 2004 - 09:12 #8
Så sandt så sandt
Avatar billede annemad Nybegynder
17. september 2004 - 14:43 #9
Nu har jeg lige kigget lidt nærmere på det i har skrevet - og ja, det var naturligvis de to spørgsmål du har smidt links til jeg tænkte på freehelp! I forhold til netop dem synes jeg ikke jeg er blevet meget klogere.... men tak alligevel!
Avatar billede mobius6 Juniormester
17. september 2004 - 15:45 #10
http://www.eksperten.dk/spm/432224

http://www.eksperten.dk/spm/463621

tager du selfli' selv, det kan der da ikke være den store tvivl om...?

...hvad er det du vil høre?