Avatar billede cybergyf Nybegynder
16. september 2004 - 14:25 Der er 2 kommentarer

Meget mærkelige skriftstørrelser - igen

Hej,

Jeg sidder med en nyindkøbt bærbar pc fra Acer og har et problem med Windows XP's skriftstørrelser. De er megget større end normalt, og selvom jeg ændrer Udseende-indstillingerne i skærm-egenskaber til normal-skrift, så er de stadig store - eller rettere, nogle af skrifterne er store. Startmenuens indhold er fx småt med undtagelse af alt det, der er under Alle Programmer, og i explorer er alle fil-navne fint små, men alt hvad der står i menuerne til venstre er stort. Det ser ud til at være skrevet med både fed og for store fonte. Websites ser heller ikke rigtige ud, skriften er igen alt for stor, så man enkelte steder slet ikke kan se, hvad der står, fordi de går ud af deres layer el. lign. Min opløsning er 1200x800.
Yderligere kan jeg sige, at når jeg starter Dreamweaver bliver jeg ved at få følgende besked: "Dreamweaver looks best when your display is set to use small fonts."
Men hvordan dælens skifter man til small fonts?
Hvad gør jeg?

Der er screendumps på www.roxbury.dk/experten
Avatar billede haverslev Novice
16. september 2004 - 14:57 #1
Har du ændret skriftstørrelse under faneblad "udseende" i skærm ?
Her kan du ændre størrelse under "element" f.eks på skrivebord,rullepanel osv.
der kan du bestemme skriftyper og størrelser til hver "element"
Avatar billede cybergyf Nybegynder
16. september 2004 - 15:55 #2
Dette er standardindstillingerne med XP-theme, og hvis man forsøger at ændrer nogle af "udseende"-indstillingerne, så kan man godt få nogle af elementerne mindre, mens andre ikke lader sig ændrer.

Som fx filer, hvor alle filnavne bliver små, men menuen til venstre vedbliver at være stor lige meget, hvad jeg gør. Eller på hjemmesider er skrifttypen som standard pludselig blevet meget større, selvom den står på Normal. Hvis man vælge Meget lille, så bliver den næsten normal at se på.