Avatar billede iidomainii Nybegynder
16. september 2004 - 11:17 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Program der kan konvertere både eps og pdf filer

Er der nogen der kender et godt program de kan begge dele? Hvis ikke hvilke er så de bedste til hver opgave? Jeg har fundet et godt program jeg kan redigere i pdf med men ikke konveretere.
Avatar billede spe Nybegynder
16. september 2004 - 11:42 #1
Adobe Illustrator kan håndtere begge formater, konvertere og du redigere i pdf-er.
Avatar billede falster Ekspert
16. september 2004 - 12:55 #2
Konvertere fra eps og pdf til hvad?
Avatar billede iidomainii Nybegynder
16. september 2004 - 14:06 #3
spe-> har downloaded Illustrator i testversion og skal nu se om den kan bruges, men det er en pebret pris!

falster-> er amatør webmaster og har fået nogle logo jeg skal have lagt på hjemmesiden. Det ene logo findes iflg. afsender kun som pdf og det andet som eps. Alle mine andre logo filer ligger i gif så det er vel den vej jeg skal. Yderligere er der en del pdf filer linket op på siden og i stedet for at starte med at lave nye "originaler" (de oprindelige filer inden konvertering til pdf er forsvundet) vil jeg lave de små korrektioner der er nødvendige i de eksisterende pdf'er.
Avatar billede falster Ekspert
16. september 2004 - 14:21 #4
OK - den her kan konvertere fra eps og pdf til gif og er gratis

http://www.xnview.com/

M.h.t. at redigere pdf er det faktisk meningen, at man redigerer et "moderdokument" - f.eks. i Word - og konverterer til pdf igen. Acrobat kan rediger lidt direkte i en pdf. Men her taler vi også om 4-cifrede beløb.
Avatar billede iidomainii Nybegynder
16. september 2004 - 14:52 #5
Har downloaded både converter og view så nu skal de prøves så vender jeg tilbage. Mht redigering er jeg godt klar over det men de er så lidt der skal ændres på de eksisterende pdf'er så jeg gider ikke bygge op fra bunden igen. Jeg har i øvrigt fundet et udemærket redigeringsprogram der heder PDFEdit fra Foxit. I trial versionen har de bare lavet det så den klistre firmanavn, logo, evaluation vrsion, etc. på den redigerede side når man gemmer. Det er så ikke så pebret i pris så hvis de programmer du har linket mig til virker så behøver jeg da ikke købe en Illustrator til næsten 6000 kr.
Avatar billede milter Ekspert
16. september 2004 - 21:30 #6
Hvis det kun er logoer, du skal konvertere, og de kan bruges i den størrelse, de har, hvorfor så ikke bare lave en screen capture. Du har sikkert et eller andet billedredigeringsprogram, som kan klare det. PSP7 og 8 kan. I dit billedredigeringsprogram kan du så konvertere til gif.