Avatar billede samapa Nybegynder
03. marts 2001 - 12:35 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

sort skærm med nyt grafikkort

Jeg har et problem med mit nye grafikkort.

Min PC er en T-bird 800 mhz med et via-chipset. Bios er en award modular bios v6.00pg. Der er i forvejen et 8 mb grafikkort i agp-porten. Når jeg sætter mit nye grafikkort, leadtek winfast tntII ultra (PCI), i PCI-porten og i biosen ændrer til at den skal boote med display i pci porten, kommer der et langt bip og to korte og ellers sort skærm. Tydeligt tegn på at der er et problem. Jeg har teste pci-porten med et netkort uden der er fejl, og jeg har testet grafikkortet på en anden computer. Det virker. Men hvorfor bliver det ikke fundet i opstarten ? Er der en indstilling i Biosen der mangler at blive ændret. Jeg har i forvejen et netkort siddende i en PCI-port. Er der nogle gode forslag ?

mvh samapa
Avatar billede makse Nybegynder
03. marts 2001 - 12:45 #1
Bip koden er en video error!

Har du prøvet at sætte kortet i et andet PCI slot?
Avatar billede hadaps Nybegynder
03. marts 2001 - 12:45 #2
Tag det gamle grafikkort ud !!!!!
Avatar billede samapa Nybegynder
03. marts 2001 - 12:55 #3
Jeg har prøvet at afmontere det gamle kort først, med den kedelige konsekvens at der kun er sort skærm og bip-lyd. jeg har prøvet at starte forfra med en \"ren maskine\" og prøvet i alle pci-porte og kun med det samme resultat. Sort skærm.
Avatar billede hadaps Nybegynder
03. marts 2001 - 13:02 #4
ER du sikker på at dit bundkort understøtter grafigkort i pci, selvom at bios siger det er det ikke = at den kan.

Jeg havde samme problem med mit gamle, og jeg fandt aldrig ud af hvad der var galt, så jeg gik ned i butikken og fik den byttet til et agp grafikkort, og så virkede det !!!!!!!!!!
Avatar billede makse Nybegynder
03. marts 2001 - 13:04 #5
Hvad for et bundkort er det?
Avatar billede samapa Nybegynder
03. marts 2001 - 13:20 #6
Hvor ved jeg fra om mit bundkort understøtter grafikkort i PCI-porten, det er jeg faktisk gået ud fra. Mit motherboard er så vidt jeg kan se ud af bios oplysningerne et ECS. Bios identifikation er 07/27/2000-m805lr-6a6lme19c-00
Avatar billede makse Nybegynder
03. marts 2001 - 13:44 #7
hmm, bios info bekræfter at det er et ECS, men ikke hvilken model.

Det står på bundkortet, mellem de to PCI slot ved siden af AGP porten!
Avatar billede samapa Nybegynder
03. marts 2001 - 14:23 #8
Undskyld ventetiden.

Der står nummeret m805lr på bundkortet, hvilket jeg ikke kan finde på ECS-hjemmesiden. Nummeret er et klistermærke og ikke som vist på deres hjemmeside.
Avatar billede samapa Nybegynder
03. marts 2001 - 14:49 #9
Er der andre måder at undersøge hvilken model bundkortet er ?
Avatar billede samapa Nybegynder
03. marts 2001 - 14:52 #10
Bedste bud udfra Elitegroups hjemmeside er at det er model k7vzm. det passer bedst med beskrivelsen. (faktisk helt perfekt)
Avatar billede anders_riis Nybegynder
05. marts 2001 - 14:33 #11
Prøv at tage netkortet ud + det gamle grafikkort, det kan godt drille. Når det andet virker kan du sætte det i igen.
Avatar billede samapa Nybegynder
20. marts 2001 - 11:59 #12
Jeg har opgivet og solgt det gamle kort, købt et nyt agp-kort.