Avatar billede bah-heaton Nybegynder
14. september 2004 - 16:21 Der er 11 kommentarer

Xp installition

Hej alle sammen jeg har nu modtaget min nye computer fra shg.
Jeg sætter den til til at boote mit cdromdrev, og smider xp cd'en i.
den kommer så ind til en blå skærm hvor der står en amsse ting men jeg vælger at trykke Installer windox Xp.
Når jeg trykker der kommer jeg ind på endnu en anden blå skærm her står følgenede.
Installitions programmet fandt ingen harddisk.
Og så en masse tekst med hvad man kan gøre, men fatter nada.
Tryk f3 for at genstarte computeren

Det skal lige siges jeg aldrig før selv har prøvet eller set hvordan man installere windows

Men håber i kan hjælpe mig på problemmet da jeg gerne vil til og teste den nye computer :)
Avatar billede fromsej Praktikant
14. september 2004 - 16:22 #1
Hmm, bliver harddisken fundet af din BIOS, altså under opstart?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. september 2004 - 16:26 #2
Det lyder som om du har en SATA harddisk i maskinen og at Windows installationen ikke kender din SATA controller.
Du burde have fået en diskette med som skal bruges under installationen, eller også skal du kigge på cdrom'en til bundkortet efter en "makedisk.bat" eller lignende som kan generere disketten.
Når du har disketten skal du starte installationen igen og trykke gentagne gange på F6 i starten, indtil den spørger om du vil installere en tredjepartsdriver. Så sætter du disketten i, og installerer driveren.

Herefter kan windows installationen så se din disk og du kan komme videre.
Avatar billede bah-heaton Nybegynder
14. september 2004 - 16:35 #3
har sata, ja den kan godt finde min hd i bios, nej har ikke en diskette har kun fået cdrommer med
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. september 2004 - 16:37 #4
Hvad er det for et bundkort der sidder i maskinen ?
Avatar billede bah-heaton Nybegynder
14. september 2004 - 16:44 #5
k8-800t
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. september 2004 - 16:58 #6
Download denne driver:
http://downloads.viaarena.com/drivers/RAID/VIA_RAID_V310E.zip
Udpak den til en folder på din harddisk, f.eks c:\sata

Formater en diskette og læg herefter indholdet af c:\sata\driverdisk over på disketten.

På disketten skal der bagefter ligge:
Filer:
TXTSETUP.oem

Mapper:
PIDE
RAID

Det er din driver diskette.

Følg så anvisningen jeg lagde i min tidligere kommentar.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. september 2004 - 17:00 #7
Når du udpakker driveren, vil den selv lave et foldernavn, så den rigtige sti vil være: c:\sata\VIA_RAID_V310E\DriverDisk
Avatar billede bah-heaton Nybegynder
14. september 2004 - 17:56 #8
Tonny du er en skat :)

Lig et svar :D
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. september 2004 - 18:07 #9
Det kommer her.

Lidt af en barsk start, når man aldrig har prøvet at installere før, og så rende ind i en der krævede en driver for at se harddisken *s*
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. oktober 2004 - 11:01 #10
Kan spørgsmålet lukkes ?

Du markerer mit navn nede til venstre og trykker accepter, for at lukke spørgsmålet.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. oktober 2004 - 19:52 #11
Har du glemt dette spørgsmål  ?