Avatar billede donn Nybegynder
14. september 2004 - 15:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Program til at teste grafikkort?

Hej

Jeg går med en lumsk mistanke om at der er fejl på mit grafikkort Radeon 9600..

Det skyldes:
- Jeg oplever (meget lidt) flimmer under opstart.
- En enkelt gang har jeg været udefor at skærmen pludselig blev sort og computeren kun kunne genstartes ved reset. Herefter fik jeg besked om at systemmet var blevet genoprettet efter en alvorlig fejl (1x0000008e). 8e er såvidt jeg ved en ramfejl, men jeg har testet rammen ogder er ikke noget. Den er i øvrigt ny, sammen med HD, MOBO og Grafikkort.
Derfor tænker jeg i at det kan være rammen på grafikkortet?
- Jeg får jævnlig en besked under opstart om at en fil i registreringsdatabasen er blevet genoprettet.

Derfor kunne jeg godt tænke mig et program, hvor jeg kan tjekke om der skulle være noget i vejen med grafikkortet.

På forhånd Tak!
Avatar billede wickedd Juniormester
14. september 2004 - 15:03 #1
Jeg bruger Ati Tool, det skal bare ha lov at køre en time eller tre.
http://www.techpowerup.com/atitool
Avatar billede freehelp Praktikant
14. september 2004 - 15:05 #2
hvilken driver bruger du?

Test evt med en omega driver.

Er dit system opdateret med windows opdates og har du installeret chipset drivers
Avatar billede donn Nybegynder
14. september 2004 - 15:13 #3
Jeg prøver ati tool senere. Jeg skulle være godt opdateret. Hvad er en omega driver?
Avatar billede freehelp Praktikant
14. september 2004 - 15:15 #4
http://www.omegadrivers.net/

optimeret drivers der ofte giver bedre ydelse
Avatar billede freehelp Praktikant
14. september 2004 - 15:16 #5
tjek lige på windows update om du er uo tu date og tjek om du har chipset drivers installeret
Avatar billede freehelp Praktikant
14. november 2004 - 13:39 #6
Hvordan står sagen til her efterhånden?
Avatar billede donn Nybegynder
14. november 2004 - 19:54 #7
Fejlen var sandsynligvis mit bundkort, det er i hvert fald blevet skiftet og problemet er væk
Avatar billede donn Nybegynder
14. november 2004 - 19:54 #8
Men ellers tak for jeres indlæg
Avatar billede freehelp Praktikant
15. november 2004 - 10:08 #9
Husk at lukke spørgsmålet