Avatar billede tk-xylen Nybegynder
02. marts 2001 - 22:14 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Formatering med NTFS?

Hvordan formaterer man fuldstændigt, når man har et NTFS drev? og kan overhovedet lade sig gøre?
Avatar billede bantz Nybegynder
02. marts 2001 - 22:19 #1
ja da......
start op på en startup diskette (www.bootdisk.com) og skriv fdisk. herinde skal du slette partition (valg 3 tror jeg nok) og slette en NON-FAT partition (ntfs og linux er non-fat) og så er det gjort....
Ellers hvis det skal være nemmere så søg på programmet: delpart.
Det sletter ALT med det samme lige gyldigt hvad der ligger.....

Bantz...
Avatar billede bantz Nybegynder
02. marts 2001 - 22:22 #2
her er linket til delpart: http://www.tweakcentral.com/files.htm

Det er det nemmeste når man skal slette partitions....
Bruger det selv :)
Avatar billede kurtj Nybegynder
02. marts 2001 - 22:24 #3
Det er slet ikke nødvendigt. Når du starter en W2K installation kommer du til et sted hvor du kan slette hvilken partition du har lyst til ved at taste L. Derefter kan du formatere med Fat32 eller NTFS. Frit valg. :)
Avatar billede tk-xylen Nybegynder
02. marts 2001 - 22:25 #4
Tak til jer alle :)
Avatar billede kurtj Nybegynder
02. marts 2001 - 22:27 #5
To!! ;)