Avatar billede pansrega Nybegynder
11. september 2004 - 18:48 Der er 13 kommentarer

Kan ikke connect til eDonkey / Overnet

Hej.

Jeg forsøger at connecte til eDonkey / Overnet.com men kan ikke komme på.

Jeg har eDonkey 2000 downloaded og installeret på min pc og kører fint på nettet men jeg kan ikke få eDonkey til at connecte?

Er der nogen som har haft samme problem?
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. september 2004 - 19:51 #1
her kan det tage op til 10 min før den connecter (husk når du bruger fildeling at sikre din pc 110% mod virus, spyware m.m. får det får du 100% sikkert)
Avatar billede kenp Novice
11. september 2004 - 22:25 #2
men bare ved at indstallere edonkey så får du spyware ind.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
11. september 2004 - 22:33 #3
Nu er fildelings-programmer jo ikke ulovlige. Men hvad med et program som Kazaa Lite ? Er det et lovligt eller ulovligt program at downloade/installere/bruge ?

Jeg spørger fordi jeg flere stedder har læst, at det kan installeres uden samtidigt, at få installeret spyware.

(kunne jo godt selv oprette min egen tråd, men det kunne jo være opretter her også var interesseret) *S*
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. september 2004 - 22:35 #4
Kazaa Lite skulle være uden spyware og det er ikke ulovligt :)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
11. september 2004 - 22:40 #5
Hej John *S* >> Det lyder ikke overbevisende.

Mener det program er en cracket version af det originale Kazaa-program og så kan det vel ikke umiddelbart være lovligt ?

Kunne være fristet til at prøve at finde det og installere det - blot for at afprøve teorien om, at det ikke skulle indholde spy *G*
Avatar billede kenp Novice
11. september 2004 - 22:42 #6
jo kazaa lite er ulovligt, da det er en crack af det oprindelige kazaa, men det er rigtigt at det er uden spyware, men kan jo ikke garanteres at man ikke får noget alligevel ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. september 2004 - 23:06 #7
Det er dog ikke mere ulovligt end at der flere steder linkes til den - endda på de mere pæne sider :)
Avatar billede kenp Novice
11. september 2004 - 23:17 #8
man kan jo også bare købe kazaa uden reklamer ;) http://www.kazaa.com/us/index.htm
Avatar billede c-holst Novice
12. september 2004 - 08:19 #9
man får ikke nødvendigvis spyware ind ved at installere edonkey, men det kræver at du vælger deres såkaldte partnere fra.
ydermere kræver det nok, at man kører med nogle effektive sikkerhedsprogrammer, i stil med den meget omtalte fra spywarefri med flere
Jeg tjekker min egen maskine med hijackthis, så den skulle være OK

at den ikke vel conecte kan vel også skyldes at der bruges firewall, som er sat til at blokere for de porte der bruges af edonkey

hvad der kommer ind med det man henter, det er jo en helt anden snak
Avatar billede arlet Juniormester
12. september 2004 - 08:25 #10
victor-1 ->Kazaa-lite er uden spyware. Men 80% af det du downloader indeholder virus/trojaner/spyware

Og det gælder selvfølgelig også for edonkey og de andre fildelingsprogrammer
Avatar billede henrikca Nybegynder
22. september 2004 - 11:17 #11
Kan .avi og .mp3-filer indeholde virus eller spyware???
Avatar billede kenp Novice
22. september 2004 - 11:22 #12
hvis det er en "falsk" fil så ja kan det være en virus.
Avatar billede c-holst Novice
31. januar 2005 - 21:45 #13
hvordan går så, har du brug for mere hjælp, ellers synes jeg du skal lukke trådan
hvh
carsten