Avatar billede krukken Juniormester
08. september 2004 - 10:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Deling af internetforbindelse

Jeg har en internetforbindelse - hvor jeg kun har en IP-adresse(og jeg kan ikke få flere)

Jeg logger på hos www.stofabolignet.dk

Er det muligt for mig at få to computerer på internettet samtidig - altså så de deles om den ene ip.

Jeg går ud fra at jeg skal have en router. Hvilken router skal skal have.

Er stofabolignet bredbånd/adsl?
Avatar billede topboy Nybegynder
08. september 2004 - 11:19 #1
Hej

jeg har selv Stofanet med fire pc.ere sat op igennem
en Router.
Alle pc`ere kan komme på samtidigt uden problemer.
Jeg formoder at du ikke har noget modem eller lign.
altså kun en kasse på væggen med et netstik og derfra
et trukket kabel direkte til netkortet på pc`eren.
Jeg tror mærket på Routeren er underordnet, du skal bare
sørge for at der er stik nok.

/Topboy
Avatar billede clausbr Nybegynder
08. september 2004 - 11:24 #2
ja du skal helt klart vælge en router og der er mange pris klasser
jeg vil nok sige at du skal vælge en D-Link DI 704P  til 365 kr.
og hvis du også vil have trådløs netværk og en router kan du vælge denne her
D-Link AirPlus XtremeG+ DI-624+ til kun 640 kr. og den kan komme op på 54 mbit.
Avatar billede krukken Juniormester
08. september 2004 - 13:02 #3
topboy > Det er præcis det jeg mener. Men skal den router jeg købe understøtte noget specielt. Jeg mener er det nok at den virker med isdn, eller skal der stå at den virker med asdl(jeg går ud fra at det er det jeg har????)
Avatar billede topboy Nybegynder
08. september 2004 - 13:15 #4
hvis du har isdn har du også et modem tilsluttet der hjemme, mener jeg
hvis det bare er stik til stik, er det som regel bredbånd, jeg kan ikke huske
hvad min router hedder, men kan finde ud af det når jeg kommer hjem fra job.
Når jeg logger på nettet hjemme hedder min startside www.utellus.dk, men det
er kun en side der virker i vores boligforening, altså vores eget netværk i
hele foreningen.(jeg tror også at det er det du har)