Avatar billede fleksto Nybegynder
07. september 2004 - 15:04 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

for løkken mangler en post

Jeg vil have generet en tabel for hver post i databasen og forsøger mig med

for ($myrow=1; $myrow = mysql_fetch_array($res); $myrow-- ){
        printf ("<table width=\"400\" class=\"post\" border=\"0\"><tr><td>%s</td><td>%s</td></tr><tr><td>%s</td><td></td></tr></table><br>\n", $myrow["id"], $myrow["bruger"], $myrow["link"], $myrow["beskrivelse"]);
        }

men den tæller en post for lidt - hvorfor det og hvad kan jeg gøre i stedet.

Jeg har prøvet med do while: det giver alle poster, men også altid en tabel

jeg har prøvet med while, men der får jeg også en post for lidt.

Kloge hoveder - hjælp mig.
Avatar billede googolplex Novice
07. september 2004 - 15:10 #1
while ($myrow = mysql_fetch_array($res)){
        printf ("<table width=\"400\" class=\"post\" border=\"0\"><tr><td>%s</td><td>%s</td></tr><tr><td>%s</td><td></td></tr></table><br>\n", $myrow["id"], $myrow["bruger"], $myrow["link"], $myrow["beskrivelse"]);
        }
Avatar billede googolplex Novice
07. september 2004 - 15:10 #2
Den burde være rigtig, så er det den sidste eller første post du mangler ?
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2004 - 15:10 #3
hvorfor ikke bare gøre sådan her:

while($myrow = mysql_fetch_array($res)){

printf ("<table width=\"400\" class=\"post\" border=\"0\"><tr><td>%s</td><td>%s</td></tr><tr><td>%s</td><td></td></tr></table><br>\n", $myrow["id"], $myrow["bruger"], $myrow["link"], $myrow["beskrivelse"]);

}
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2004 - 15:11 #4
Viv ar vist enige om at en for løkke er overflødig :D
Avatar billede fleksto Nybegynder
07. september 2004 - 15:19 #5
Jamen tak for det, men som jeg skrev i mit spørgsmål så har jeg prøvet while ... og det giver af en eller anden grund en post for lidt. Det er den første post der mangler.
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2004 - 15:32 #6
Så kom med noget mere kode.

Du har vel ikke glemt en $myrow = mysql_fetch_array($res); et sted over koden?

For så mangler den række nemlig som du trækker ud med while løkken.
Avatar billede fleksto Nybegynder
07. september 2004 - 15:50 #7
Jeps - se her:

$sql = "SELECT * FROM kalender WHERE DATE_FORMAT(dato, '%Y')= '$year' AND DATE_FORMAT(dato, '%c')= '$month' AND DATE_FORMAT(dato, '%e')= '$day'";
            $res = mysql_query($sql);
            $myrow = mysql_fetch_array($res);
            $overskrift = $myrow["id"];
            $beskrivelse = $myrow["beskrivelse"];
            $Dato = $myrow["Dato"];
            $klokken = $myrow["bruger"];
            $link = $myrow["link"];

while ($myrow = mysql_fetch_array($res)){
        printf ("<table width=\"400\" class=\"post\" border=\"0\"><tr><td>%s</td><td>%s</td></tr><tr><td>%s</td><td></td></tr></table><br>\n", $myrow["id"], $myrow["bruger"], $myrow["link"], $myrow["beskrivelse"]);
        }
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2004 - 16:13 #8
Jamen der har du jo som jeg skriver en

$myrow = mysql_fetch_array($res); for meget.

Skal du bruge $overskrift, $beskrivelse osv til noget? For ellers kan du jo slette dem...
Avatar billede fleksto Nybegynder
07. september 2004 - 17:41 #9
Jeg har sagt det før og siger det gerne igen - i er nogle helte på eksperten. el barto - vil du svare ? Det var dig der hjalp mig videre !
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2004 - 18:15 #10
Vi kan vel deles?

:)
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2004 - 18:16 #11
hihi..
Avatar billede fleksto Nybegynder
08. september 2004 - 09:23 #12
Jeg takker for hjælpen, men gir altid point til den der løste mit problem.
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2004 - 15:51 #13
Fair nok, tak for point :)