Avatar billede hobbez Nybegynder
07. september 2004 - 12:48 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

USB til USB forbindelse mellem to computere

Jeg skal overføre data mellem to computere - en blærbar og en stationær.

Den blærbare har ikke noget indbygget netkort.

Så umiddelbart, så tænker jeg jo på en USB til USB forbindelse.

Men fungere det? Har I prøvet det?

Er der forskel på de kabler man kan købe? Jeg har set nogen der så ud som om de havde en lille 'box' mellem de to USB stik.

Og hvordan med drivere? Under Windows 98, 2000 og XP.

/Rob
Avatar billede hobbez Nybegynder
07. september 2004 - 12:49 #1
Jeg forestiller mig, at begge computere bare ser den anden computer som ekstra harrdiske - ligesom en dongle - men det er muligvis naivt :o)

/Rob
Avatar billede overchord Nybegynder
07. september 2004 - 12:51 #2
Du skal sikkert bruge noget i denne retning (blto et eksempel de saelges sikkert ogsaa i DK):
http://www.pccables.com/70606.htm
Avatar billede overchord Nybegynder
07. september 2004 - 12:53 #3
Lidt mere forklaring paa dette site:
http://www.beststuff.co.uk/philex_usb_network_cable.htm
Avatar billede hr.usb Nybegynder
07. september 2004 - 14:24 #4
Du skal bruge et såkaldt USB datalink som f.eks. dette
http://shopbasic.dk/mall/shop.asp?shop_id=5957&vare_id=299523
Avatar billede hobbez Nybegynder
07. september 2004 - 17:08 #5
Ja tak, jeg ved sgu godt hvordan kablet ser ud :o)

Har I prøvet det? Er der forskel på de kabler man kan købe (er nogen af dem bedre end andre)?

Og hvad med drivere?

Overchord's link fortæller at man ikke skal bruge drivere, men hr.usb's link fortæller at man skal. Er det fordi der er forskel på kablerne, eller er det bare to forskellige måder at bruge samme type kabel?

/Rob
Avatar billede hr.usb Nybegynder
07. september 2004 - 20:19 #6
driver henter du hos fabrikantens hjemmeside for at være sikker på at du får den sidst opdaterede. Der kan være forskel på driverne om det er USB 1.1 eller 2.0. Iøvrigt livsvarigt gar. på produktet som er linket til.
Avatar billede itlaerling Nybegynder
09. september 2004 - 14:15 #7
Jeg har prøvet og testet flere forskellige tyber og det virker helt fint. Man overføre filer via et medfølgende program. Jeg har ikke prøvet nogen hvor de bare blev tildelt som et ekstra drev. Plejer at være lidt mere kryptisk end det.
Avatar billede hobbez Nybegynder
09. september 2004 - 17:20 #8
Ok, tak for hjælpen.