Avatar billede togsverd1985 Praktikant
07. september 2004 - 01:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan jeg bruge AutoCAD i forb. med digital elektronik?

Hejsa

Jeg er ved at lære digital elektronik og bruger Brown&Vranesic's "Digital Logic with VDHL design" hvor der er en CD med med programmet MAX Plus II som er et computer aided design system hvor jeg venter på gratislicensen til som skal bestilles hos altera. Nu ligger jeg også inde med AutoCAD pga. en bekendts arbejde og tænkte så på om jeg kunnne bruge det i stedet eller om det ikke er relevant? Jeg har ikke kigget på maxplus endnu så jeg har ikke rigtig noget at sammenligne med udover at det ser temmelig forvirrende ud i forhold til den info jeg får fra bogen jeg bruger..

håber der er en AutoCAD haj der lige kan hjælpe mig :)

Mvh

Togsverd
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2004 - 02:38 #1
hvis det drejer sig om at tegne ting i 2d eller simple 3d wireframe ting.
er autocad det bedste program i verden.
Det er nok bare ikke så specialiceret som det du beskriver.
-
værende Autocad haj, bruger jeg også kun autocad, og kender derfor ikke MAX plus II.
-
Det må i alle brancher være en KÆMPE fordel at benytte det program der er mest udbredt.
Jeg selv er Bygningskunst Arkitekt, så der er ikke noget valg.
Det skal være AutoCAD.
Hvis Den digitale elektronik branche bruger et andet program, ville jeg foretrække også selv at bruge det.
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
07. september 2004 - 10:14 #2
ok for det jeg i givet fald skulle bruge AutoCAD til var at designe forskellige computerchips layout og kredsløb osv... ved du om AutoCAD understøtter VHDL?
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
07. september 2004 - 18:18 #3
nå man kan ikke bruge det - rådførte mig med en medstuderende :)
Avatar billede dilleberg Nybegynder
10. september 2004 - 02:38 #4
Man kan sådan set bygge en hvilken som helst applikation oven på AutCAD, jvf. byggebranches Cadvent og Point.
En søgning på Google - autocad vhdl - gav mange interessante link, f.eks
http://www.visionics.a.se/

/db