Avatar billede christianstelling Nybegynder
06. september 2004 - 14:22 Der er 5 kommentarer

USB svarer med ukendt enhed

Hej,

jeg har siden et par dag et sjovt problem, alle USB Porte 2 onboard, 2 på PCI Slot og 2 inbygget i cabinetet (jeg ved p.t. ikke om det 2 i cabinetet ikke sidder sammen med nogen af det andre 2) kan ikke genkende nogen som helst hardware jeg forsøger at tilslutte (WebCamera, USB Harddisk, Memorybird, Printer osv.) selvom jeg forsøger at installere deres egne driver. Ved nogen nægter XP at installere dem fordi den påstår at den ikke kan identificere den valgte hardware. Jeg har som det sidste installeret XP på ny men det løste ikke problemet driver updates fra INTEL (Bundkort er et INTEL) kunne hellere ikke afhjælpe problemet. Kan det tænkes at alle 6 Porte er stået af ???????
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
06. september 2004 - 14:47 #1
jada, alt kan tænkes, men det lyder ikke sandsynligt. jeg har lige et par spm
- optræder USB-controlleren i enhedshåndtering, og er der udråbstegn el lign
- kommer der en "ukendt USB-enhed" eller noget i den stil i enhedshåndtering når du tilslutter USB-udstyr
- hvilket bundkort har du
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
06. september 2004 - 14:50 #2
mht bundkort skal du helst finde noget der er skrevet på bundkortet (nogle numre eller lignende)
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2004 - 15:00 #3
højreklik -> denne computer -> hardware -> enhedshåndtering

Optræder der en standard USB-hub under USB-controllere?
Hvis - så prøv at fjerne den.
Herefter søger du efter hardware ændringer (inde i enhedshåndtering) ved at klikke på ikonet med en skærm og en lup.
Så skulle XP gerne finde dine USB-porte... (har gjort det med succes hos mig selv - kører selv XP.)
Har du opdateret WinXP via Windows Update? Der findes et hotfix til USB problemer.(Knowledge Base artikel KB 822603 på microsofts hjemmeside)
Avatar billede christianstelling Nybegynder
06. september 2004 - 15:20 #4
den svarer med ekendt enhed og det er en INTEL bundkort jeg tjekker om lidt hvad for et modell det drejer sig om og vender tilbage.......
Avatar billede christianstelling Nybegynder
07. september 2004 - 12:46 #5
det er en INTEL D 848PMB bundkort og jeg har prøvet med de originale driver fra installations cd rom ...........