Avatar billede thorvall Nybegynder
06. september 2004 - 09:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sletning af debitorer i C5 light

Har store problemer med at slette debitorer i c5 light.
Når jeg under debitorer vælger at slette en eller flere af mine debitorer bliver de ikke slettet. Har kontroleret at der ikke er blevet posteret på deres poster i indeværende periode. Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede jasman Nybegynder
06. september 2004 - 09:26 #1
Der må overhovedet ikke være foretaget posteringer.
Det er ikke nok at der ikke er foretaget posteringer i indeværende periode.
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2004 - 09:34 #2
Du kan starte med at gøre dem til engangskunder - herefter kan de slettes hvis blot saldoen er 0 ( og alle fakturaer er udskrevne - ellers sørg for at udskrive først).

Feltet "engangskunde" finden i debitorkartoteket.
Avatar billede nilfri Nybegynder
06. september 2004 - 09:37 #3
Du kan slette debitorer, hvis der ikke er ÅBNE poster. Dvs. alt er udlignet (og saldo naturligvis derefter 0).

Det er ikke nok, at saldo er 0. Poster SKAL være udlignet.

Det kan du checke ved at kigge på posteringsskærmbilledet for de pågældende debitorer. Husk at skifte visning til Åbne.
Avatar billede thorvall Nybegynder
07. september 2004 - 15:28 #4
Tak for hjælpen det var de ikke udlignede poster da gav problemer.
Avatar billede thorvall Nybegynder
08. september 2004 - 11:59 #5
Stadig problemer, har oprettet et nyt spørgsmål.