Avatar billede mette_k Nybegynder
06. september 2004 - 02:49 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

beskadiet systemfil efter

Da jeg skannede min pc med norman antivirus program fandt den flere filer som var beskadiet
C:\WINDOWS\SYSTEM32\TFTP3992
C:\WINDOWS\SYSTEM32\TFTP412
C:\WINDOWS\SYSTEM32\TFTP2016
C:\WINDOWS\SYSTEM32\TFTP3944
C:\WINDOWS\SYSTEM32\TFTP608
C:\WINDOWS\SYSTEM32\TFTP1316
C:\WINDOWS\SYSTEM32\TFTP2336
C:\WINDOWS\SYSTEM32\TFTP3536
C:\WINDOWS\SYSTEM32\TFTP2208

Hvordan reparere jeg filerne ?
Mvh. Mette
Avatar billede avg-user Nybegynder
06. september 2004 - 05:42 #1
Hvis du prøver nedenstående, bliver alle systemfiler gennemgået og repareret efter behov:
Start > Kør > skriv i feltet > (sfc /scannow) uden ( ) og husk mellemrummet mellem sfc og /.
SFC = System File Checker
Din Windows CD skal ligge i drevet mens det står på.

Men noget helt andet er, at jeg ikke tror de filer du beskriver er nødvendige for dit system. De er snarere "rester" af snavs og derfor anbefaler jeg, at du smider en log-fil fra HijackThis herind.

Følg vejledningen her:
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker du Hijackthis og smider filen i en mappe, oprettet kun til den. Kør filen, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den. Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.

Manual for installering af hijackthis:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm
Avatar billede mette_k Nybegynder
06. september 2004 - 12:00 #2
Jeg følger din vejledning og vender tilbage senere
Avatar billede mette_k Nybegynder
06. september 2004 - 14:37 #3
her er min log:

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 14:33:18, on 06-09-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Progra~1\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_01\bin\jusched.exe
C:\Programmer\CRW\shwicon.exe
C:\Programmer\Aspire Arcade\PCMService.exe
C:\PROGRA~1\LAUNCH~1\CPLCL32.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\ZLH.EXE
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\TEXTware\HotKey\TWALINK.EXE
C:\Corel\Graphics8\Programs\MFIndexer.exe
C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\Programmer\BitGuard\Firewall\Firewall.Exe
C:\Programmer\OpenOffice.org1.1.0\program\soffice.exe
C:\PROGRA~1\BITGUARD\FIREWALL\FireSvc.Exe
C:\Norman\Nvc\BIN\Zanda.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NYMSE.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NIP.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\nvcoas.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NJEEVES.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\nipsvc.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\cclaw.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\hijackthis mappen\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://find.tdconline.dk/msie_google.php
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.opasia.dk/msie_search.html
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = www.google.dk
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://tdconline.dk
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.opasia.dk/msie_search.html
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [LaunchApp] Alaunch
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Progra~1\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_01\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ShowIcon_Chander_CRW Series Driver v1.17r019] C:\Programmer\CRW\shwicon.exe -t"Chander\CRW Series Driver v1.17r019"
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "C:\Programmer\Aspire Arcade\PCMService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LManager] C:\PROGRA~1\LAUNCH~1\CPLCL32.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SYSTRAY] C:\UNMT.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\NORMAN\Nvc\BIN\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - Startup: OpenOffice.org 1.1.0.lnk = C:\Programmer\OpenOffice.org1.1.0\program\quickstart.exe
O4 - Global Startup: HotKey.lnk = C:\Programmer\TEXTware\HotKey\TWALINK.EXE
O4 - Global Startup: Corel MEDIA FOLDERS INDEXER 8.LNK = C:\Corel\Graphics8\Programs\MFIndexer.exe
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O4 - Global Startup: BitGuard Personal Firewall.lnk = C:\Programmer\BitGuard\Firewall\Firewall.Exe
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions present
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://tdconline.dk
O16 - DPF: {1221EA33-878F-4672-B799-05DAAF1298CF} (sysinfo1 Class) - http://resources.tele2.dk/privat/internet/pctest/systeminfo1.dll
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1093688244999
O16 - DPF: {80DD2229-B8E4-4C77-B72F-F22972D723EA} (AvxScanOnline Control) - http://www.bitdefender.com/scan/Msie/bitdefender.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {F04A8AE2-A59D-11D2-8792-00C04F8EF29D} (Hotmail Attachments Control) - http://by22fd.bay22.hotmail.msn.com/activex/HMAtchmt.ocx
Avatar billede mette_k Nybegynder
09. september 2004 - 16:28 #4
agv-user har ikke kommenteret på min log ! Er der nogen som vil kigge på den ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. september 2004 - 16:56 #5
nu skal jeg kigge ..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. september 2004 - 16:59 #6
Hent denne Kaspersky scanner, den skal du bruge senere.
http://www.mwti.net/antivirus/free_utilities.asp - Virusscanner.

Så skal du genstarte pc'en i fejlsikret tilstand. Klik F8 under opstart.

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, slet mapper og filer listet nederst.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

O4 - HKLM\..\Run: [SYSTRAY] C:\UNMT.EXE

---------------------------------------
Sletning af filer og mapper:
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
Brug af Start->Søg.
Klik på "Alle filer og mapper"
Klik på "Avancerede indstillinger"
Sæt flueben i de tre øverste.
Mapper:
<ingen>

Filer:
C:\UNMT.EXE

---------------------------------------
Så kører du engangsskanneren fra Kaspersky - Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.
---------------------------------------

Genstart normalt og kom med en ny log til kontrol
Avatar billede mette_k Nybegynder
09. september 2004 - 19:18 #7
jeg har problemer med at hente virus scanneren , jeg har prøvet de forskellige download links på siden - explorer kan ikke vise siden. kan jeg få det et andet sted ?
Avatar billede mette_k Nybegynder
09. september 2004 - 20:10 #8
jeg har downloaded en virusscanner fra et andet link på eksperten mwav.exe så jeg prøver med den
Avatar billede mette_k Nybegynder
09. september 2004 - 21:43 #9
Så har jeg et nyt problem ! jeg kan ikke få pc en til at gå i fejlsikret tilstand når jeg trykker F8 i opstart, den vil heller ikke lystre når jeg trykker F2 ( BIOS).
det virker helt forkert !!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. september 2004 - 22:03 #10
Har du evt USB tastatur ?
Det kan være derfor den ikke vil lystre før usb-driveren træder i kraft.

Vi prøver lige at fjerne den på en anden måde så.

I windows højreklikker du bundlinien og vælger jobliste. På fanebladet processer finder du UNMT.EXE, højreklikker den og vælger afslut proces.

Herefter følger du anvisningen ovenfor mht at fixe i HiJackThis og slette filen bagefter. Kør tilsidst scanningen med Kaspersky.

Genstart til sidst og kom med en ny HiJackThis log.
Avatar billede mette_k Nybegynder
09. september 2004 - 22:53 #11
mit tastatur er integreret det er en bærbar pc. filen kunne ikke findes under processer. jeg bliver vist nødt til at løse problemet med F8 først
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. september 2004 - 23:16 #12
Det er ikke fordi den blå Fn tast er trykket ned eller låst på en eller anden måde ?
Den laver jo tasterne om til en funktion.

Prøv så blot at fixe, slette og køre scanneren i normal tilstand. Hvis du ikke kan finde filen i processer, burde du kunne slette den, da den så ikke er låst.
Avatar billede mette_k Nybegynder
09. september 2004 - 23:52 #13
Jeg har løst problemet og jeg kan gå i fejlsikret tilstand! jeg var ikke logget på som administrator !

Jeg er meget usikker i dette program ! hvilke linier skal jeg sætte flueben ved Og er det kun o4 - HKLM\..\Run .....som jeg skal slette
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. september 2004 - 23:55 #14
Ja, det er den der er snavs/virus.

Du krydser
O4 - HKLM\..\Run: [SYSTRAY] C:\UNMT.EXE
af, og klikker Fix Checked

Derefter sletter du filen i stifinder og afslutter med en tur med virusscanneren.
Avatar billede mette_k Nybegynder
10. september 2004 - 00:03 #15
ok så er jeg med
Avatar billede mette_k Nybegynder
10. september 2004 - 01:13 #16
så fik jeg slettet filen ! da jeg kørte virusscanneren fandt jeg en virus 18 steder og den blev slettet ( Trojan.WinREG.LowZones.a ).

Her er den nye log:

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 01:06:40, on 10-09-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Progra~1\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\PROGRA~1\BITGUARD\FIREWALL\FireSvc.Exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_01\bin\jusched.exe
C:\Programmer\CRW\shwicon.exe
C:\Programmer\Aspire Arcade\PCMService.exe
C:\PROGRA~1\LAUNCH~1\CPLCL32.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\ZLH.EXE
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\TEXTware\HotKey\TWALINK.EXE
C:\Corel\Graphics8\Programs\MFIndexer.exe
C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\Norman\Nvc\BIN\Zanda.exe
C:\Programmer\BitGuard\Firewall\Firewall.Exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\OpenOffice.org1.1.0\program\soffice.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NYMSE.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NIP.EXE
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\nvcoas.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NJEEVES.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\nipsvc.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\cclaw.exe
C:\NORMAN\Nvc\Bin\niu.exe
C:\hijackthis mappen\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://find.tdconline.dk/msie_google.php
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.opasia.dk/msie_search.html
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = www.google.dk
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://tdconline.dk
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.opasia.dk/msie_search.html
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: IE Privacy Keeper - Last IE Window Detector - {1201333E-BAD9-481C-BCF5-6904498CF85B} - C:\Programmer\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPKbho.dll
O2 - BHO: Control Popups in Internet Explorer - {41353F8B-78CE-48A5-BE44-153ED293D192} - C:\Programmer\PopupPopper\PopLib.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [LaunchApp] Alaunch
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Progra~1\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_01\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ShowIcon_Chander_CRW Series Driver v1.17r019] C:\Programmer\CRW\shwicon.exe -t"Chander\CRW Series Driver v1.17r019"
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "C:\Programmer\Aspire Arcade\PCMService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LManager] C:\PROGRA~1\LAUNCH~1\CPLCL32.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\NORMAN\Nvc\BIN\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - Startup: OpenOffice.org 1.1.0.lnk = C:\Programmer\OpenOffice.org1.1.0\program\quickstart.exe
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: HotKey.lnk = C:\Programmer\TEXTware\HotKey\TWALINK.EXE
O4 - Global Startup: Corel MEDIA FOLDERS INDEXER 8.LNK = C:\Corel\Graphics8\Programs\MFIndexer.exe
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O4 - Global Startup: BitGuard Personal Firewall.lnk = C:\Programmer\BitGuard\Firewall\Firewall.Exe
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions present
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O9 - Extra button: PopupPopper Kontrol Panel - {3E94F358-9537-4BBA-8D12-D7F8A0136973} - C:\Programmer\PopupPopper\SiteList.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://tdconline.dk
O16 - DPF: {1221EA33-878F-4672-B799-05DAAF1298CF} (sysinfo1 Class) - http://resources.tele2.dk/privat/internet/pctest/systeminfo1.dll
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1093688244999
O16 - DPF: {80DD2229-B8E4-4C77-B72F-F22972D723EA} (AvxScanOnline Control) - http://www.bitdefender.com/scan/Msie/bitdefender.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {F04A8AE2-A59D-11D2-8792-00C04F8EF29D} (Hotmail Attachments Control) - http://by22fd.bay22.hotmail.msn.com/activex/HMAtchmt.ocx
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. september 2004 - 07:49 #17
Din log ser fin ud nu.

Hvad det egentligt var for en er jeg ikke klar over, men sammenholdt med de filer som du nævner i spørgsmålet er jeg ret sikker på at det var en virus og at det er/var den der havde skabt de tftp??? filer.
Så hvis de filer du nævnte i spørgsmålet ikke blev fjernet af virusscanneren kan du blot slette de filer manuelt. De skal ikke være der.
Avatar billede mette_k Nybegynder
11. september 2004 - 12:33 #18
tak for hjælpen
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. september 2004 - 12:48 #19
Velbekomme og takker for point :)
Avatar billede avg-user Nybegynder
11. september 2004 - 13:34 #20
Velbekomme.