Avatar billede ohio Nybegynder
05. september 2004 - 14:01 Der er 8 kommentarer

Uønsket historik

Én af mine bekendte har et problem i Word: Når han har gemt og lukket et Word-dokument, sker der mærkelige ting, når han åbner det igen. Så dukker der en masse linjer op, som ligner en form for historik: Hvilken skrifttype er der brugt, hvilke formateringer er der foretaget osv.
Herunder er et udsnit af det:

Normal
Default Paragraph Font
Document Map
Footnote Text

Er der nogen, der kan hjælpe med det?
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
06. september 2004 - 13:34 #1
Det kunne lyde som om typografiskakten er slået til. Skal den væk igen - vælg:
Funktioner, Indstillinger, Vis. Skriv 0 ved typografiskakten
Avatar billede ohio Nybegynder
06. september 2004 - 19:23 #2
Jeg vil undersøge sagen på den pågældende maskine. Vender tilbage i morgen. Foreløbig tak!
Avatar billede ohio Nybegynder
07. september 2004 - 11:29 #3
Jeg har nu prøvet det med typografiskakten. Den kan ses som en særlig ramme ude til venstre i visningen "Normal", hvis man indstiller den til det. Det er desværre ikke problemet. De uønskede linjer dukker op inde i selve Word-dokumentet sammenblandet med den egentlige tekst. Det nemmeste er måske bare at indlæse en ny Word.
Avatar billede jkrons Professor
08. september 2004 - 19:17 #4
Det lyder ikek som historik, men mere som om dokumentet har været åbnet via REcover Text from any file. Så vises koderne nemlig i dokumentet. Sker det i alle dokumenter?
Avatar billede ohio Nybegynder
11. september 2004 - 11:06 #5
Undskyld, jeg ikke har svaret før. Jeg havde opgivet at få flere reaktioner, da ingen, som jeg kender, har kunnet hjælpe.
Du kan måske have ret i, at det har noget med Recover at gøre, da der længere nede på siden står noget med en asd.-fil, og det betyder vist Auto Recover Save.
Her kan du se en kopi af linjen: C:\Documents and Settings\Agent Don\Application Data\Microsoft\Word\AutoRecovery save of Joan.asd

Det sker i alle dokumenter, selv om de tilsyneladende ser normale ud og hedder doc. til efternavn. Vi har heller ikke kunnet konstatere nogen afvigende indstillinger de steder, vi har været inde at tjekke. Men det sker altså først, efter at filen har været gemt og bliver åbnet igen. Måske er det Normal.dot, der er beskadiget. Det har maskinen på et tidspunkt givet besked om, men gør det ikke mere.
Jeg forhøjer pointene til 200, hvis vi kan få løst dette problem.
Avatar billede jkrons Professor
11. september 2004 - 21:11 #6
Prøv i første omgang at omdøbe normal.dot til noget andet. Hvis det hjælper er problemet løst :-)

Hjælper det ikke, kan du prøve at stater Word fra Start - Kør

Skriv Sti til word /a fx

"c:\programmer\microsoft office\office10\winword.exe" /a

eller hvor du nu har gemt Word :-) og se om det hjælper.
Avatar billede ohio Nybegynder
12. september 2004 - 14:02 #7
Foreløbig tak for svar! Vi forsøger dine forslag, men da det ikke er min egen maskine, der har problemet, kan jeg desværre ikke afprøve det lige med det samme. Jeg vender tilbage.
Avatar billede ohio Nybegynder
26. september 2004 - 00:22 #8
Hej jkrons

Jeg vender nu endelig tilbage med et svar. Det var Normal.dot, der var problemet, men vi har lagt en helt ny Normal.dot ind fra en anden maskine, og nu virker det. Det er lidt svært at give point her, da jeg selv kom ind på det med Normal.dot, men du har trods alt ledt min mistanke på rette spor. Vi deler pointene, og jeg siger tak! Afgiv lige et svar, så du kan få point.