Avatar billede hcma Novice
02. september 2004 - 11:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

låse celler i en tabel

Kan man låse enkelte celler i en tabel oprettet i word2000 ?
Hvis ja: hvordan ?
Avatar billede sharkman Nybegynder
02. september 2004 - 15:05 #1
Jeg bruger ikke selv tabelfunktionen i Word til ret meget, da den efter min mening er discount. Måske lige bortset fra, hvis man vil lave opstillinger af forskellige ting, der skal stå præcist under hinanden.
Umiddelbart kan jeg kun foreslå at indsætte formularfelter i de celler, der ikke skal låses, og derefter beskytte dokumentet.
Avatar billede hcma Novice
02. september 2004 - 16:05 #2
jeg må have lærebogen frem igen for at få opfrisket "formular".
Det er til nogle evalueringsskemaer med en hulens masse felter, hvor al standardtekst skal låses og så skal der kunne skrives i ikke låste felter.
Har desværre glemt alt om formularer, så jeg må på den igen-igen.
Avatar billede hcma Novice
02. september 2004 - 16:05 #3
sharkman ->> læg lige et svar, da du jo har svaret på det jeg spurgte om
Avatar billede sharkman Nybegynder
02. september 2004 - 20:14 #4
catbody> Tjaa, jeg blev da selv lidt nysgerrig og rodede lidt rundt i Word, men umiddelbart må jeg give mig selv ret - jeg tror ikke engang, man kan kode sig til det.
Men hvis du vil bruge formularfelterne, så er det ganske simpelt: Åbn dit dokument, højreklik på et bart sted oppe i værktøjslinien, sæt flueben ved "Formularer", og så stiller du curseren i det første felt, du skal bruge, og du klikker nu på knappen "ab". Så indsættes der et formularfelt. Du går videre og gentager dette ved alle de felter, der skal kunne skrives i, og til slut beskytter du dokumentet med et PW fra menupunktet Funktioner>Beskyt. Derefter kan du kun skrive i formularfelterne, som du hopper imellem med Tab.
Avatar billede hcma Novice
02. september 2004 - 21:58 #5
selvfølgelig, hvor dum man man være på en torsdag (det må være week-enden der allerede trækker)    Tak for det