Avatar billede donn Nybegynder
31. august 2004 - 13:05 Der er 6 kommentarer

Besked om registreringsdatabase ved opstart i XP

Jeg får jævnlig en besked når jeg starter op. Den lyder ca sådanne:

"En fil, som indeholder systemets data, måtte genoprettes ved hjælp af log. Genoprettelsen lykkedes"

Er der nogen af jer der ved hvad dette går ud på. Jeg kører med XP home med alle nyeste opdateringer...
Avatar billede gratis Nybegynder
31. august 2004 - 15:27 #1
prøv dette:

skriv denne kommando i promt eller kør , sfc /scannow (bemærk mellemrum mellem sfc /scannow) det scanner for manglende eller beskadiget system filer,du skal ha din win cd i drevet,genstart maskinen når det er gjort.
Avatar billede donn Nybegynder
31. august 2004 - 16:10 #2
Jeg har prøvet sfc, men uden held :(
Avatar billede gratis Nybegynder
31. august 2004 - 16:18 #3
har du prøvet med systemgendannelse ?
Start-->Alle Programmer-->Tilbehør-->Systemværktøj-->Systemgendannelse
Avatar billede donn Nybegynder
31. august 2004 - 17:05 #4
Tja den har sagt det siden opstart så jeg tror ikke det kan hjælpe
Avatar billede donn Nybegynder
31. august 2004 - 17:06 #5
jeg mener siden installationen
Avatar billede gratis Nybegynder
31. august 2004 - 17:16 #6
ok,så ka du prøve med en reperations installering, hvis du syntes, der er en go guide her , http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair