Avatar billede kometen79 Nybegynder
30. august 2004 - 12:52 Der er 10 kommentarer og
5 løsninger

Kopiere et pdf doc over i word

Jeg skal have kopieret et helt pdf dokument over i et word dokument, findes der nogle måder/programmer til at gøre det?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
30. august 2004 - 13:10 #1
Prøv at åbne dit pdf-dokument >> tryk på <F4> tasten (åbner menuen "Generelle emner" - i den kan du læse om hvad du gør *S*

Øverst i værktøjslinien er der et værktøj som hedder "Snapshot-værktøj"
Klik på værktøjet >> klik et sted på dokumentet (indholdet indlæses i udklipsholderen) >> åbn Word >> tryk tasterne "Ctrl+V" for at indsætte.

Sådan *S*
Avatar billede victor-1 Nybegynder
30. august 2004 - 13:14 #2
Du finder den nyeste version af Adobes reader her - http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep2.html
Avatar billede kometen79 Nybegynder
30. august 2004 - 13:33 #3
er det ikke på en måde hvor man kan redigere i teksten i word
Avatar billede falster Ekspert
30. august 2004 - 13:42 #4
Du kan ikke redigere et pdf-dokument med Word. Heller ikke med Adobe Reader (gratisprogammet). Der skal anvendes Adobe Acrobat.
Avatar billede kometen79 Nybegynder
30. august 2004 - 13:54 #5
hvad med at konveretere det til word gratis
Avatar billede kometen79 Nybegynder
30. august 2004 - 14:06 #6
hvad med et program som konveretere det til word gratis
Avatar billede victor-1 Nybegynder
30. august 2004 - 14:11 #7
Et pdf-dokument, er som et billede hvorpå der står en tekst. Derfor kan det naturligvis ikke redigeres.
Dit spørgsmål gik jo også kun på, hvordan du kunne kopiere det over i word *S*
Avatar billede halifax Nybegynder
30. august 2004 - 14:13 #8
Kender ikke noget gratis program som kan konvertere .pdf til .doc og bevare formateringen i Word.

Køberprogrammet PDF Converter kan gøre det. Der kan downloades trail som virker et begrænset antal dage eller antal gange.
http://www.scansoft.com/pdfconverter/standard/
Avatar billede falster Ekspert
30. august 2004 - 14:13 #9
Det findes (vist) ikke. Faktisk er hele tanken med pdf, at man skaber sit dokument i et "moderprogram" og så konverterer det til pdf. Skal der redigeres gør man det i "moderprogrammet" og konverterer igen.

Som victor-1 skriver kan du tage et snapshot og indsætte det i Word, men så er det altså et image. Du kan også markere, kopiere og indsætte ren tekst.
Avatar billede falster Ekspert
30. august 2004 - 14:16 #10
Mit "Det findes (vist) ikke..." gik netop på det gratis. Jf. Halifax's svar findes også købeprogrammer, som kan konvertere til redigerbare rtf-dokumenter.
Avatar billede benneharli Juniormester
08. september 2004 - 00:43 #11
Hvis du bruger Adobe Reader 6.0 er der en knap øverst oppe der hedder "marker tekst". Hedder den "Marker billede" ligger den anden knap under. Klik på denne, og vupti, kan du trykke ctrl+a, højreklikke og kopiere til udklipsholder. Ikke noget 3. parts eller noget...
Avatar billede halifax Nybegynder
08. september 2004 - 08:57 #12
benneharli, og wupti-du glemmer vist at læse indlæg. Victor-1 har allerede svaret med brug af udklipsholder og sætte ind i Word, og I glemmer begge oplysning, at dokumentet mister sin opsætning, indrykning, spalter osv, så et stort redigeringsarbejde kan blive nødvendigt.

kometen79 - Respons fra dig, tak.  :)
Avatar billede benneharli Juniormester
08. september 2004 - 13:12 #13
Du kan installere adobes postscript printerdriver. Her installerer du en virtuel printer der udskriver til en fil.

http://www.adobe.com/support/downloads/product.jsp?product=44&platform=Windows
Avatar billede benneharli Juniormester
10. september 2004 - 17:12 #14
Har du prøvet noget?
Avatar billede kometen79 Nybegynder
16. september 2004 - 13:03 #15
Jeg fandt nogle programmer på nettet. Men der var ingen der kunne bruges idet formateringen ikke var den samme i word.

Tak for indsatsen jeg deler pointene mellem jer.