Avatar billede pappablue Nybegynder
30. august 2004 - 12:07 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Brugerbestemt udskrift

Hej eksperter.

Er det muligt at hæfte en bestemt rapport på en bestemt bruger?
sådan at f.eks. bruger1 udskriver ordfaktura1, bruger2 udskriver ordfaktura2 osv.
Hvis det er muligt, hvordan gøres det så?

Hilsen
Pappablue
Avatar billede nilfri Nybegynder
30. august 2004 - 12:34 #1
Det er jo et lidt underfundigt ønske - hvad ligger der bagved?

Er det aht. design, er det aht. indhold (fx.hvilken bruger har udskrevet fakturaen), aht. giro/FIK eller...

Hvilket system: C5, XAL, ...? Der er forskellige muligheder i de forskellige systemer.

Generelt er det ikke særligt ofte, at fakturaopsætning/udskrift skal skilles på brugerniveau.

Mere normalt på kundeniveau; og derfor kan man ofte sætte systemet op, så bestemte brugere/grupper benytter bestemte opsætninger. Bestemte nummerserier, indbetalingsformer etc.

Ellers kan "alt" jo lade sig gøre, men skal ofte programmeres *smil*
Avatar billede pappablue Nybegynder
30. august 2004 - 13:03 #2
årsagen til ønsket er at der udskrives til 2 forskellige printere, der ikke kan sættes til at skrive ens ud, mht. til top og bundmargner, så når f.eks. en faktura udskrives fra printer 1, passer layout med brevpapiret mht logo's m.m. men fra printer2 passer det af h. til. så eneste mulighed, som jeg ser det er at lave 2 forskellige faktura layouts i C5, et til hver printer, og den nemmeste måde at styre på på ville så være at lade bruger1 skrive faktura1 ud på printer1 og bruger2 skrive faktura2 ud på printer2, men hvordan sætter jeg det op?
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2004 - 16:10 #3
Hvorfor kan du ikke oprette 2 printere i C5 med hver sin opsætning af top-/bundmargen?
Avatar billede dma Nybegynder
31. august 2004 - 17:42 #4
Du kan ikke gøre det direkte. Det vil kræve programmering i mindst formene OrdKart og DebJournal, samt QTX'erne OrdFaktura og OrdFakturaProforma. Ikke så lige til endda...
Avatar billede pappablue Nybegynder
01. september 2004 - 08:41 #5
Rahp>Har jeg forsøgt, men jeg kan ikke få udskrifterne til at passe til firmaets brevpapir
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2004 - 09:39 #6
Du kan også indstille margen direkte på printeren - er det forsøgt?
Avatar billede pappablue Nybegynder
01. september 2004 - 10:17 #7
På den ene printer passer udskrifterne fint, men ikke på den anden

den hvor de ikke passer er en brother HL-5170DN og på den har jeg ikke kunnet finde muligheden for at sætte margnerne :-(, det er muligt det bare er mig der ikke er klog nok *grin* så jeg vil da være taknemlig hvis nogen kan fortælle mig hvordan jeg kan gøre det :-)
Avatar billede OMEGASUPPORT Novice
03. september 2004 - 11:54 #8
Det er desværre et velkendt problem i C5 / XAL. Printeren styres ikke ret meget i C5 / XAL. Jeg har oplevet, at det samem print på 2 forskellige HP printere giver udskrift med 2 forskellige størrelser i skrifttypen.

Den nemmeste løsning er, at en printer defineres som fakturaprinter og at du i C5 opretter en printer, der fx hedder faktura. Det gør du i generelt, tilpasning, printer, opret.

/Jørgen
Avatar billede dma Nybegynder
03. september 2004 - 12:27 #9
Hvilken slagt printerdriver bruger du fra C5. Windows eller C5's egen (DOS)??
Avatar billede pappablue Nybegynder
06. september 2004 - 11:54 #10
jeg bruger windows printdriver
Avatar billede illemann Novice
06. september 2004 - 12:31 #11
Du oprette en ny funktion der feks hedder OrdreFak2 hvor du tilknytter elementet layout 2.
Under hver enkelt debitor kan du tilknytte disse kunder til dette layout
under lokalmenuen (jeg kan ikke huske hvad punktet hedder) Under kørsler ??
Jeg sidder desværre ikke lige ved en C5 nu, men kan vende tilbage senere.
Avatar billede pappablue Nybegynder
23. september 2004 - 10:06 #12
Tak for deltagelse, jeg kunne ganske vist ikke bruge jeres svar, men de gjorde mig dog lidt klogere :-)