Avatar billede snowman71 Nybegynder
30. august 2004 - 10:58 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

3Com officeconnect gateway

Er der nogen som også oplever problemer med 3Com's officeconnect gateway? Jeg mister dagligt forbindelsen til routeren, som så skal restartes (power off on)for at forbindelsen genetableres. Sidste firmware opdatering er foretaget.

Any ideas out there?
Avatar billede benneharli Juniormester
30. august 2004 - 17:01 #1
Hey... Har samme gateway. Oplever dog ingen problemer. Har du prøvet at sætte "maximum idle time" til "forever" ?
Avatar billede benneharli Juniormester
30. august 2004 - 17:01 #2
under internet settings
Avatar billede benneharli Juniormester
30. august 2004 - 17:01 #3
og hvad siger din log forresten under "status and logs"?
Avatar billede snowman71 Nybegynder
30. august 2004 - 23:01 #4
Hey..

Da jeg kører med statisk ip, kan jeg desværre ikke ændre noget med idle time :(

Der står ikke en dyt i logen..... mystisk!!
Avatar billede benneharli Juniormester
30. august 2004 - 23:44 #5
Kan du ikke sætte idle time? ser din skærm ikke sådan her ud?

www.roswall.com/router.jpg
Avatar billede benneharli Juniormester
30. august 2004 - 23:45 #6
Jeg har slet ikke mulighed for at vælge statisk IP.
Avatar billede snowman71 Nybegynder
31. august 2004 - 08:23 #7
Mystisk...min ser således ud..  http://www.hyacintvej10.dk/snowman/3com.pdf
Avatar billede benneharli Juniormester
31. august 2004 - 23:34 #8
Hey... kan du ikke lige lægge den som jpg også? det tager så lang tid at åbne pdf hver gang jeg skal se :)

Er lige ved at finde ud af noget...
Avatar billede benneharli Juniormester
31. august 2004 - 23:54 #9
Hvad hedder routeren helt præcist? 3C855, 3C857, eller ?
Avatar billede snowman71 Nybegynder
01. september 2004 - 08:22 #10
Hermed gjort http://www.hyacintvej10.dk/snowman/3com.jpg Det er en 3C857..
Avatar billede benneharli Juniormester
01. september 2004 - 23:30 #11
bare lige for at tjekke. den forbindelse der ryger, er det til ROUTER eller til WAN? Altså kan du koble på routeren selvom du ikke kommer på nettet. Det er bare for at få allokeret problemet lidt mere.

En anden ting forresten. Der må altså stå et eller andet i loggen. Bare det at du logger ind på den står i loggen... Men den bliver selvfølgelig tømt hver gang du tager strømmen af og på...
Avatar billede benneharli Juniormester
01. september 2004 - 23:33 #12
Her kan du se hvordan min ser ud
www.roswall.com/log.jpg
Avatar billede snowman71 Nybegynder
02. september 2004 - 08:17 #13
Det er så vidt jeg kan se routeren, jeg kan nemlig ikke få kontakt til routeren før jeg har genstartet. TDC har også tjekket forbindelsen.

Du har ret i at loggen bliver tømt ifm restart.

Imellemtiden har jeg hørt at Skype kan lave ged i en router..det bruger jeg godt ikke, men har på fornemmelsen at det måske er Emule, som laver ged i den. Jeg vil prøve at teste de næste par dage.

Har du hørt noget tilsvarende?.... at der ske en slags overload?
Avatar billede benneharli Juniormester
02. september 2004 - 12:00 #14
Avatar billede snowman71 Nybegynder
02. september 2004 - 15:34 #15
Jeg bruger Ad-ware, som vel er lige så som Spybot, oder?
Avatar billede benneharli Juniormester
02. september 2004 - 16:06 #16
Spybot tager faktisk lidt mere, + at der ligger noget der hedder TeaTimer der yder konstant beskyttelse. Jeg ville under alle omstændigheder prøve.
Avatar billede benneharli Juniormester
03. september 2004 - 14:48 #17
Har du prøvet S&D?
Avatar billede benneharli Juniormester
03. september 2004 - 14:49 #18
Prøv at tilgå loggen på routeren FØR det går galt.
Avatar billede snowman71 Nybegynder
03. september 2004 - 15:40 #19
S&D kender jeg ikke.... kan vel hentes på wwww.download.com !?

Loggen pt er gabende "tom" der er et par test resultater samt "login succesful" !!! :o)
Avatar billede benneharli Juniormester
03. september 2004 - 20:35 #20
S&D --> http://www.download.com/Spybot-Search-Destroy/3000-8022-10122137.html?part=dl-spybot&subj=dl&tag=but

Men jeg må sige at det mere og mere ligner en hardwarefejl... Hvis det skulle være noget snavs der gjorde det, skulle du godt kunne komme ind på routeren, men have problemer med nettet...
Avatar billede benneharli Juniormester
03. september 2004 - 20:39 #21
Og det er den her firmware du har lagt i?

ftp://ftp.3com.com/pub/officeconnect/gateway/3c857_2-02-03.exe
Avatar billede snowman71 Nybegynder
03. september 2004 - 23:01 #22
jeps...men jeg er dog begyndt at hælde til Emule, idet forbindelsen ikke har været røget de sidste par dage, hvor emule ikke har kørt...om det er tilfældigt er svært at sige!!...

jeg tror at jeg lukkker.....kan du ikke smide et "svar" idet jeg gerne vil give dig pointene alligevel, som tak for den tid du har brugt på mit router problem!?
Avatar billede benneharli Juniormester
04. september 2004 - 10:33 #23
Hmmm... Beklager at jeg ikke kunne være til mere hjælp...

Jeg takker mange gange for point, men du behøver jo ikke smide dem allesammen, da vi ikke fik løst dit problem.

Emule lyder som et bud. Prøv med KaZaa og kør Spybot S&D bagefter for at fjerne Gator.