Avatar billede niels_lyn Nybegynder
29. august 2004 - 14:45 Der er 5 kommentarer

Skræm blinker tilfældigt, ligesom når man skifter opløsning.

jeg har virkeligt et problem.
jeg har en 2.4ghz p4, 1gb ram, og et GF4 ti4800se.
det hele har virket fint ind til fornyeligt.
så blinker min skærm. lige som når man skifter opløsning. nogen gange går der en time hvor der ikke sker noget og andre gange bgynder den at gå helt amok. tiltider hvis jeg spiller musik kan jeg høre at lyden går over i skrat inden det sker forøvrigt så virker min lyd ikke efter det er sket. jeg har prøvet at køre uden lydkort. den gør det stadigt, jeg har prøvet at køre kun med grafikkort (har nemlig også tv-kort og en id-controller)
så gør den det stadigt. har så prøvet et andet grafikkort (TNT2 8mb) så køre det endel bedre men det sker stadigt. bare meget sjællendt.
PS. måske skal det lige siges at jeg køre med to skærme og nogen gange er det kun den ene der gør det og andre gange blinker de stereo. jeg er temlig siker på det ikke er minne skærme der er noget galt med.
nogen gange flimre den også lidt inden den gør det. og hvis man har en af skærm menu´erne fremme mens den gør det så blive de overhovdet ikke på virket.

Håber der er nogen der kan hjælp.
Avatar billede niels_lyn Nybegynder
29. august 2004 - 14:48 #1
altså selve menuen på skærmen er ikke påvirket af flimret på skærmen, men de forsvinder selvfølgeligt når den begynder at blinke (lige som når man skifter opløsning på en skærm).
Avatar billede serverservice Praktikant
29. august 2004 - 15:34 #2
prøv kun at køre med een skærm- har du skærmswitch eller er det til samme grafikkort?
Hvad står din frekvens til under skærmindstillinger?
Avatar billede niels_lyn Nybegynder
29. august 2004 - 15:43 #3
ja jeg har selvfølgeligt prøvt kun at køre med en skærm,2. nej det er på grafikkortet (køre dual monitor) så det er udvidet skrivebord. har prøvet at køre kun en ene på begge kanaler og den andne på begge kanaler ændre intet.
har lige prøvet at sætte GF4 i igen, i starten da jeg satte den i gik den helt amok så efter at degauss på skærmen og ændre opløsningen til 1600x1200 som jeg normalt køre i, og frekvensen til 75hz som jeg også normalt køre med. gør den det ikke så meget. ved ikke om det kunne hjælpe nogen?
Avatar billede serverservice Praktikant
29. august 2004 - 15:48 #4
Kører de begge agp - for det tyder på at det er på bundkortet fejlen ligger?- eller hvad mener du?
Avatar billede niels_lyn Nybegynder
29. august 2004 - 17:53 #5
ja begge grafik kort gør ... men altså GF4 er jo kun 1 grafik kort med udgang til 2 skærme...  jeg ved ikke rigtigt hvor fejlen er, det hele virker lidt besynderligt. men som jeg skrev før jeg har lige prøvet at sætte det i igen... og det har været helt uden blink eller flmmer lige siden jeg skrev det.. men jeg tvivler sku på at det holder ved. min far siger beriodiske fejl .. men det hjælper jo ikke mig frem til en løsning. men ja bundkort det lyder jo meget sandsynligt .. men vil prøve at få testet mit grafik kort i en anden computer. og se hvordan den reagere... men jeg vil stadigt gerne modtage råd, eller idèer til hvad det kan skyldes.