Avatar billede lonet Nybegynder
28. august 2004 - 14:32 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Problemer med uninstall

Hej
Ja, den er vist helt galt. Det startede med, at jeg forsøgte at downloade en opdatering til min gratisversion af ZA. Jeg skulle opgradere fra 5.0 til 5.01.11 (tror jeg den hedder - den nyest). Det gik fint med at hente den, men problemerne begyndte med installlationen. (Det er jeg vist ikke den eneste, som har haft problemer med, kan jeg se......)

Jeg har stadig ikke fået opdateret, og får ofte den blå skærm frem med DRIVER_NO_LESS_EQUAL osv. Grunden er filen vsdatant.sys

Jeg har forsøgt at afinstallere ZA og de tilhørende filer - uden held. Heller ikke en søgning og oprydning i registreringsdatabasen har hjulpet.

Problemet er vist: vsmon.exe og vsdatant.sys Jeg kan ikke få lov at slette....

Hjælp modtages gerne - jeg vil helst undgå at formattere min harddisk. Nu har jeg læst om problemet på nettet i et par timer - uden held og har brug for grundig pædagogisk vejledning...

mange hilsner
Lone
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
28. august 2004 - 14:42 #1
Prøv en systemgendannelse først hvis du kan, ellers prøv at geninstallere ZA, så tager vi den derfra ;-)
Avatar billede lonet Nybegynder
28. august 2004 - 14:52 #2
Desværre - min seneste systemgendannelse er kun et par dage gammel, og der eksisterede problemet også. Jeg kan ikke geninstallere ZA - når jeg prøver det, får jeg også den blå skærm frem....
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
28. august 2004 - 14:54 #3
Prøv at slette de to filer i fejlsikret først, Tryk f8 flere gange under opstart
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
28. august 2004 - 15:05 #4
Prøv så at køre den her bagefter, også i fejlsikret
http://www.ccleaner.com/download112.php

Fanebladet "applications", sæt flueben ved alt. Derefter fanebladet "Windows", her bruger du de indstillinger
der er flueben ved i forvejen. Klik "run cleaner". Derefter
Går du i fanebladet "issues", og sætter flueben ved alt, og derefter klikker du "scan for issues". Kør den flere
gange, til den ikke finder mere.
Avatar billede lonet Nybegynder
28. august 2004 - 15:06 #5
Jeps - så blev filerne slettet.... Herligt. Nu henter jeg lige programmet, kører det og vender tilbage
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
28. august 2004 - 15:11 #6
Som du selv har bemærket, er der flere der har probs med ZA 5.0. Kunne være at du måske skulle prøve en anden firewall. Jeg kan klart anbefale Sygate (også gratis) http://smb.sygate.com/products/spf_standard.htm
Avatar billede lonet Nybegynder
28. august 2004 - 15:12 #7
Nøjs hvor herligt. Jeg tror sørme, at det virkede... Nu ved jeg jo så ikke, om jeg tør prøve at geninstallere ZA, eller om jeg skal kigge efter en anden gratis fire-wall? Har du nogen ideer der? Det virker som om mange har problemer med den nye version af ZA
Avatar billede lonet Nybegynder
28. august 2004 - 15:13 #8
Og husk lige at give mig et svar, så du kan få dine points!
Avatar billede lonet Nybegynder
28. august 2004 - 15:13 #9
FInt - vi krydsede vist hinanden der....
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
28. august 2004 - 15:16 #10
Jeps,det gjorde vi da ;-). Er den væk ? Btw, prøv også lige at køre CCleaner i normal tilstand også
Avatar billede lonet Nybegynder
28. august 2004 - 15:25 #11
Jamen, jamen, jamen. Jeg tror, at det virker. Jeg har i hvert tilfælde ikke kunnet fremprovokere den blå skærm med DRIVER_NO_LESS_EQUAL osv.... Filen vsdatant er selvfølgeligt også blevet slettet, så det løste måske det hele.
Pyha, hvor er jeg glad for, at det ikke blev nødvendigt med en formattering.... Jeg har nu installeret sygates firewall, og den ser fin ud. Jeg kører med den fremover!
1000 tak for hjælpen - jeg vender tilbage hvis det driller igen!
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
28. august 2004 - 15:28 #12
Velbekomme, og tak for point. du får lige en liste over filer der muligvis KAN være tilbage http://www.outpostfirewall.com/forum/archive/index.php/t-7172.html