Avatar billede annemad Nybegynder
27. august 2004 - 17:49 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

Ingen domæne server tilgængelig

Hej alle!

Sidder ved et mindre netværk uden en "rigtig" administrator. Når der lockes på netværket på den ene komputer får man meddelelsen "Der var ingen domæneserver tilgængelig til at kontrollere adgangskoden. Du har muligvis ikke adgang til alle netværksressourcerne." - Hvilket man tilsyneladende har...
- det er sikkert enkelt hvis man ved det. Windows 98

Anne
Avatar billede benneharli Juniormester
27. august 2004 - 18:01 #1
Mellem hvike versioner windows prøver du at logge på???
Fra hvad til hvad???
Hvis du sidder på et netværk uden en domain-controller, skal du slå fra at du logger på netværket. Du skal bare logge på windows.

Hvis du logger på netværket fra en windows 98 maskine og skal have adgang til en 2000 eller xp maskine, skal du være oprettet på disse med det brugernavn du logger på windows 98 med.
Avatar billede annemad Nybegynder
27. august 2004 - 18:55 #2
Nu svarer jeg ikke helt på dine spørgsmål... der er domaincontroller så vidt jeg ved... det fungerer fint fra de andre maskiner nogle er windows 98 andre 2000. Det har tidligere fungeret - så jeg antager at det er en indstilling på den maskine der kommer med meddelselsen der er ændret?? - ellers kan du måske guide mig lidt - jeg ved desværre ikke helt hvor længe jeg kan blive siddende foran skærmen og hvornår jeg igen har muligheden...
Avatar billede benneharli Juniormester
27. august 2004 - 19:05 #3
Hvis der er en domænecontroller, og det før har virket, virker det som om maskinen ikke længere er på netværket. Kablet faldet ud, netkortet gået i stykker eller sådan noget. Hvis maskinerne står på samme netværk, og du logger på et domæne med en fungerende controller, skal det virke. tjek eventuelt at domænet er det rigtige/samme som på de andre maskiner.
Avatar billede annemad Nybegynder
27. august 2004 - 19:10 #4
domænet har altid været det samme - forstår ikke helt hvad jeg skal tjekke? netværksprinter m.m. fungerer tilsyneladende...
Avatar billede benneharli Juniormester
27. august 2004 - 19:16 #5
den maskine der ikke kan logge på. Er det en win98 eller 200+
Avatar billede benneharli Juniormester
27. august 2004 - 19:16 #6
hmm mente ikke 200+ men win2000
Avatar billede annemad Nybegynder
27. august 2004 - 19:22 #7
windows 98 som jeg skrev - lidt for uklart tror jeg...
Avatar billede benneharli Juniormester
27. august 2004 - 19:31 #8
gå ned i start-->kør og skriv winipcfg og tryk enter. Se her hvem du får din IP af.

Når du har gjort det gå så ned i start kør og skriv command og tryk enter. Nu er du i komandoprompten. Her skriver du ping og så ipadressen på domænecontrolleren, eller for den sags skyld en anden pc der kan logge på netværket. Kan du pinge en anden maskine, er det mildest talt mærkeligt at det ikke virker.

Er maskinen sat op til DHCP?
Avatar billede annemad Nybegynder
27. august 2004 - 19:33 #9
tak... bliver desværre nødt til at løbe nu - håber jeg får mulighed for at afprøve det i morgen... tak igen!
Avatar billede annemad Nybegynder
06. september 2004 - 15:38 #10
Kan stadig ikke komme til at afprøve det... Undskyld ventetiden...
Avatar billede annemad Nybegynder
07. september 2004 - 15:48 #11
Jeg tror nok jeg får min ip fra en DHCP-server.... Men er overhovedet ikke sikker på hvad og hvor jeg skal læse...  - hvad er kommandoen i øvrigt til win2000?
Avatar billede benneharli Juniormester
07. september 2004 - 17:56 #12
start -> kør -> cmd
Skriv "ipconfig /all"

Du kan se om du får din ip fra en dhcp server der hvor der står dhcp server/gateway
Avatar billede annemad Nybegynder
07. september 2004 - 18:22 #13
Tak! Ud for DHCP-server står der 255.255.255.255, så det er vel en DHCP server...
Når jeg pinger står der at alle 4 pakker er gået tabt...
Avatar billede annemad Nybegynder
07. september 2004 - 18:49 #14
Næh, jeg var vist lidt for hurtig - det fungerer tilsyneladende....
Avatar billede benneharli Juniormester
07. september 2004 - 23:32 #15
Der står forhåbentlig ikke 255.255.255.255 noget sted, for så fungerer dit netværk ikke.

Der skal står 255.255.255.0 ud for subnetmask.
Avatar billede benneharli Juniormester
07. september 2004 - 23:33 #16
Men uanset hvad, kører det så nu eller?
Avatar billede annemad Nybegynder
08. september 2004 - 17:42 #17
Næh, det kører ikke, og der står 255.255.255.255 ud for DHCP-server. men ud for DNS-servere står der andet ip-nummer - som jeg kan pinge...
Avatar billede benneharli Juniormester
08. september 2004 - 21:13 #18
Din DNS server står et eller andet sted på internettet, så du burde have hul ud...

Har du mulighed for at lægge et screendump af din IP konfiguration

ftp://gb0272_exp:1234@roswall.com

Bare smid det her
Avatar billede annemad Nybegynder
08. september 2004 - 21:25 #19
mender du sende til emailadressen?
Avatar billede benneharli Juniormester
08. september 2004 - 21:29 #20
Bare klik på linket, så kommer der en mappe. Læg det der. Herefter ligger det på:

www.roswall.com/exp/"navn.jpg"
Avatar billede annemad Nybegynder
08. september 2004 - 21:45 #21
så lykkedes det - kunne ikke få det til at virke fra den maskine det kommer fra...
Har taget en kopi i stedet - det er umiddelbart mere læsbart.
Avatar billede benneharli Juniormester
08. september 2004 - 21:49 #22
Avatar billede benneharli Juniormester
08. september 2004 - 21:53 #23
Der sidder 2 netkort i din maskine. Det ene er sat op til DHCP og har noget i den anden ende, det andet er der bare...

Det der er lidt sjovt er at din DHCP server IP og din DNS server IP er den samme. Er det det samme på en anden maskine?

Det jeg umiddelbart tror der er galt, er at din PC ikke er tilmeldt på domænet. Men tjek lige at der også på en anden maskine står at DNS=192.168.2.1 og DHCP=192.168.2.1
Avatar billede annemad Nybegynder
08. september 2004 - 21:57 #24
Det gør der...
Avatar billede benneharli Juniormester
08. september 2004 - 22:00 #25
Så vil jeg mene at din PC (PC navn) ikke er meldt ind i domænet. Er der blevet ændret navn på maskinen?

Ellers prøv at få en til at lægge pc navnet ind på domæneserveren igen.
Avatar billede benneharli Juniormester
08. september 2004 - 22:01 #26
Skriver ikke lige mere i aften, men kigger forbi igen i morgen ;-)
Avatar billede annemad Nybegynder
08. september 2004 - 22:02 #27
Ok, foreløbig tak - men kan man godt lade sådanne numre ligge til off. beskuelse?
Avatar billede benneharli Juniormester
08. september 2004 - 22:03 #28
Ja, så længe det er LAN og ikke wan, men jeg sletter dem da lige ;-)
Avatar billede annemad Nybegynder
08. september 2004 - 22:04 #29
Tak!
Avatar billede benneharli Juniormester
10. september 2004 - 17:08 #30
Har du tjekket det med domænet?
Avatar billede annemad Nybegynder
13. september 2004 - 15:02 #31
Hej igen... undskyld den lange svartid igen - har igen ikke rigtig haft lejlighed til at se på tingene. Jeg melder naturligvis tilbage så snart jeg ved noget.
Avatar billede annemad Nybegynder
15. september 2004 - 17:35 #32
Det lyder sandsynligt at det "bare" er det som er tilfældet - at komputeren på en eller anden måde er blevet afmeldt domænet. Og det ser ud som om komputeren er tilmeldt en arbejdsgruppe, der hedder det samme som domænet og det dur vel ikke...
Jeg betragter spørgsmålet som lukket og siger igen mange tak for hjælpen, - du fortjener lidt mere for tålmodighed m.m., så send et svar:~)
Avatar billede benneharli Juniormester
15. september 2004 - 17:39 #33
Okay da ;-)