Avatar billede archos Nybegynder
27. august 2004 - 09:38 Der er 3 kommentarer

upload af billeder til postgresql.

Hey

Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til hvordan man uploader billeder fra en webside til sin postgresql server, og henter dem ud igen, så de bliver vist på siden i et billedegalleri.

Aner ikke hvilken funktioner man skal bruge i php, så et lille eksembel ville være meget velkommen :)

Archos-
Avatar billede googolplex Novice
27. august 2004 - 19:22 #1
Det er smartere hvis du uploader billedet til en mappe via move_uploaded_file() og derefter ligger 'stien' til billedet op i databasen. Er det en løsning du kan bruge eller vil du ligge selve billedet i databasen ?
Avatar billede archos Nybegynder
28. august 2004 - 15:28 #2
Ja det er det vel nok. Skal vist lige kigge nærmere på den. Bare det bliver dynamisk, gider ikke ind og rode med det fordi der kommer et nyt billede :)
Skidet skal bare passe sig selv :)

Men tak for hjælpen
Avatar billede archos Nybegynder
30. august 2004 - 08:07 #3
Hvis du kan forklare hvordan man gemmer hele billedet i database, ville dette være rigtig fedt :)