Avatar billede sprenger Nybegynder
26. august 2004 - 14:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

W2K3 på gammel digital 5210 server.

Kører W2K adv. server perfekt. Prøver at få W2K3 server std. startet, men ligefør logon, fryser serveren.
Server: Digital 5210, 256 RAM, 5 x 9 GB RAID5.
Har prøvet at sætte alle services der kan, til Manuel opstart. (Ingen services står som Disabled).
Kan iøvrigt starte i Fejlsikret mode, og kan her f.eks. gå på internettet.
Har prøvet at se i eventviewer, der kun omtaler de service der ikke kan starte i fejlsikret tilstand.
Har prøvet: F8 startop med log, hvilket den iøvrigt ikke laver.

Nogen der har en løsning på dette problem?
Avatar billede screem_brille Novice
26. august 2004 - 17:03 #1
Det lyder meget som et driver problem, har du lavet en upgrade eller clean install ? (tjek evt. ram for fejl)
Avatar billede serverservice Praktikant
26. august 2004 - 17:38 #2
Du har ikke gavn af services i manuel setup  - sæt dem til automatic.
Hvis ellers dit hardware er ok vil jeg også tro det er noget driver fx. chipset. du kan bruge everest til at søge dem med
http://www.lavalys.com/index.php?page=product&view=1&subpage=5     Everest
Avatar billede sprenger Nybegynder
26. august 2004 - 22:33 #3
Svar til screem brille: Jeg undersøger lige evt. driverproblem, den er clean installeret. Multibooter med W2K ADV SERVER hvor alle drivere virker?
Svar til dannyboyd: Jeg er blevet fortalt, at Windows selv starter de services op som der er brug for, når de står til manual. Hvis de står til disable har windows ikke denne mulighed, og det kunne derfor være problemet. (men det var det ikke).
Tak iøvrigt for de hurtige svar. jeg vil som sagt checke om der er forskel på driverne på de 2 operativsystemer.
Kan det være en ny funktionalitet i W2K3 som ikke findes i W2K? som man evt. kunne slå fra.
Avatar billede screem_brille Novice
26. august 2004 - 22:56 #4
det kan godt være et hardware problem, er der fejl i det, skal win2003 nok brokke sig, har oplevet at samme setup har kørt upåklageligt med win2000 men med 2003 skabte den sig (og minimums krav var opfyldt), kan dog ikke huske om jeg lokaliserede fejl enheden.
Avatar billede serverservice Praktikant
26. august 2004 - 23:02 #5
Er du for øvrigt i tvivl om hvordan dine services skal stå har jeg lavet en liste fra en 2003 server med default indstillingerne. efter min mening er der ikke nogen grund til at begrænse nogen.
http://www.dannyboyd.frac.dk/defaultservices
Avatar billede screem_brille Novice
15. marts 2005 - 14:10 #6
Kan du ikke få lukket det her spørgsmål ?
Avatar billede sprenger Nybegynder
15. marts 2005 - 15:18 #7
Problemet viste sig at være LPT porten. Da jeg fik den flyttet til en anden adresse, gik installationen igennem, men LPT porten virker ikke.
Avatar billede screem_brille Novice
15. marts 2005 - 15:20 #8
Det lyder stadig som et driver (evt IRQ) problem)