Avatar billede tlyngej Nybegynder
26. august 2004 - 07:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Qmail acceptere ikke mit password fra outlook

Jeg har en qmailserver, der også køre webmail (SQ-mail).
Jeg kan godt logge ind på webmail, og se min e-mailkonto der.
Jeg kan godt logge ind med en telnet, og se at der ligger post og venter på at blive afleveret.

Her kommer problemet så....

Nå jeg prøver at logge ind med Outlook, så bliver den ved med at postå at enten brugernavn, og password er forkert.
Hvad dælen kan have være gået galt?
Jeg har fundet en på Experten.dk, der havde samme problem, men efter som svaret var: "Problemet er løst, det var rettelse af ipadresse og domainnavnet, som var forkert. ;)", så fandt jeg aldrig ud af hvad der gik galt, eller hvor.
Avatar billede kasper.h Nybegynder
26. august 2004 - 09:19 #1
Prøv at skrive % i stedet for @ i brugernavnet når du logger ind.
Hvis ikke det virker, hvilken fejl får du?
Avatar billede tlyngej Nybegynder
26. august 2004 - 09:29 #2
Den bliver stadig ved med at spørge efter brugernavn og adgangskode, indtil jeg siger anuller. Og så får jeg selvfølgelig en fejl en fejl om at den ikke godkendte mit password.
Avatar billede kasper.h Nybegynder
26. august 2004 - 09:48 #3
Hvilken fejl får du i mail loggen på serveren?
Avatar billede tlyngej Nybegynder
26. august 2004 - 09:53 #4
Du milde, hvor er jeg tumpet.... Jeg havde glemt at mit login-navn skal være min mail-adresse, og ikke bare et navn. Så man skal bruge Navn@domain.dk istedet for bar Navn.

Håber ikke at du føler at du har spildt din tid, heh. Men send mig et svar, som tak for det ;)
Avatar billede kasper.h Nybegynder
26. august 2004 - 09:57 #5
Hehe, jeg sad og tænkte om jeg skulle spørge om det, men tænkte at du nok skrev det samme som i telnet ;)