Avatar billede tjaz Nybegynder
28. februar 2001 - 12:59 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Desig ok?

Hej!

Er der ikke nogen som kan fortælle mig hvad de synes om denne side?
Er det noget som kan bruges?

Adressen er: http://www.nyborgturist.dk/ntb.htm
Avatar billede tjaz Nybegynder
28. februar 2001 - 13:00 #1
Sorry... Design ok? :)
Avatar billede a-torsten Nybegynder
28. februar 2001 - 13:09 #2
Tjaa....

Det hele ser sådan set godt nok ud, jeg synes bare at toppen måske er en smule kedelig.... Prøv om du kan lave et eller andet grafik der......

Ellers ligner den en rigtig \"turistbureau side\".

Jeg vil godt give den 9@13

-Anders
Avatar billede meyersweb Nybegynder
28. februar 2001 - 13:34 #3
diskret og overskuelig - hvilket er meget vigtigt for sådanne sider -

Måske kunne toppen og menuen laves lidt flottere kan specielt godt lide baggrunden på siden (kanten uden om)
Avatar billede day Nybegynder
28. februar 2001 - 13:35 #4
- Strukturen er i hvert fald fin.
- Lidt kedelig, men enkel og overskuelig.
- Når billedet ligner en knap skal den også helst føre et eller andet sted hen.
- Husk at stave Danmark med stort hver gang ;-)
Hilsen Day
Avatar billede xeno-morph Nybegynder
28. februar 2001 - 14:08 #5
den er meget enkel og lige til, hvilket er utrolig godt, men der mangler også det enkelte fangende moment, måske noget med menuen, eller baggrundsfarven i menubaren, ville peppe den lidt op. Prøv at kig på www.ratings.dk og se om du kan få noget inspiration der, jeg giver det : 9 pil op
-Sebastian
Avatar billede xeno-morph Nybegynder
28. februar 2001 - 14:10 #6
http://www.freeglobe.dk/
http://www.hardwaretidende.dk/hard/
de to er nok et meget godt eksempel på hvordan man kan gøre det lidt mere spænende, og samtidig overskueligt
-sebastian
Avatar billede jakoba Nybegynder
28. februar 2001 - 14:51 #7
Ret så flot. Men hvis man bare leder kan man da altid finde noget at kritisere:

Overskrift: Nyborg Turistbureau.  Turistbureau\'et herer til længere nede som udgiver eller kontakt. Det er Nyborg det drejer sig om.

Overskrift: Byen ved broen.  God overskrift men den taber mere end den vinder ved at være i italics. bedre med normal skrifttype, blot en tand større. Eller endnu bedre, flyt det op i den store overskrift:
            Nyborg. Byen ved broen.

For mange tomme reklamefraser:  Byen ved broen, Fyns gamle fæstningsby, Europas største bro, Hele Danmarks mødested. Prøv om ikke du kan få den der rådgivende turistvejleder til at begrænse sig. Hvis de endelig skal være der skal de flettes naturligt ind i teksten, ikke fyres af med maskingevær.

Flag til sprogvalg ville jeg fordele pænt øverst i menu-sæjlen tilhøjre. Evt med den lodrette streg fortsat istedet for den vandrette. En englænder eller Tysker kan ikke forventes at scrolle ned i håb om at finde sit flag.

Men mestendels super. Måske et billede af borgen med broen som en biting i baggrunden. det ville være mere by\'agtigt.

mvh JakobA
Avatar billede tjaz Nybegynder
28. februar 2001 - 14:58 #8
JakobA>> Takker for alle de gode råd!
Dem vil jeg arbejde videre med.

/TjaZ
Avatar billede jakoba Nybegynder
28. februar 2001 - 15:01 #9
Og lav billedet som endnu mere panorama billede, skaleret så det går fra margin til margin i det vindue artiklen får at vise sig i.
Avatar billede skadedyr Nybegynder
28. februar 2001 - 15:56 #10
Det er bare svært at finde noget at kritisere.

jakoba kan du godt takke, han er den mest aktive og hans kritik er altid konstruktiv.
Avatar billede tjaz Nybegynder
05. marts 2001 - 12:59 #11
Jeg er glad for at folk kan lide det! Det bliver åbenbart ikke lige det design som bliver aktuelt for Nyborg Turisburaeu, men vi har valgt at bruge det til vores egen website i stedet. Den er blevet skrevet om så det ikke køre i html, men at der bliver lavet nogle flere funktioner via asp eller noget.

Der kommer et andet design op på ovenståenden side på et eller andet tidspunkt som jeg også gerne vil have lidt respons på. (Ca. den 10/03-01 kommer det nye design).