Avatar billede boheme Nybegynder
24. august 2004 - 13:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

indsætte pdf dokument i worddokument

Jeg er ved at skrive en større opgave som til sidste skal sendes til et trykkeri og printes/trykkes.

Inde midt i opgaven vil jeg gerne have sat 2 artikler ind, som jeg kun har i PDF format. Hvordan gøre jeg det nemmest? Er det muligt at integrere dem i word således at de blive talt med som sider? Er det muligt at konvertere pdf filer til word format evt som bmp? Eller skal jeg bare holde det helt og aldeles adskilt og forklare trykkeren sagen?
tak
Avatar billede falster Ekspert
24. august 2004 - 14:05 #1
Avatar billede arkain_ Nybegynder
24. august 2004 - 14:09 #2
Du kommer nok ikke uden om at konvertere PDF filerne til Doc eller Txt, de fleste programmer koster penge, men jeg har lige fundet et par trial versioner.

http://www.download.com/SolidConverter-PDF-to-Word/3000-2079-10258436.html
http://www.soft32.com/download_11455.html

ellers søg på google. det kan være du kan finde noget ved at bruge lidt mere tid end mig.
Avatar billede boheme Nybegynder
24. august 2004 - 14:14 #3
Tak for svar, jeg er klar over at jeg muligheden for at konvertere dem til word, men så ved jeg af erfaring at jeg mister en masse speical tegn og formateringer så det gider jeg bestemt ikke. Jeg vil bare gerne have det hele samlet i et dokument, evt som indsat fil, men hvor word så genkendte hvor mange sider der var indsat + at når man printede det ud så skete det fortløbende. Derfor overvejede jeg muligheden af at sætte alle pdf filerne ind som bmp fx, men det ødelægger nok også en del ved kvaliteten.
Ville bare lige sikre mig at der ikke var en "genial" funktion i word som jeg havde overset som kunne løse problemet
Avatar billede arkain_ Nybegynder
24. august 2004 - 17:09 #4
Hvis du har tænkt på at sætte dem ind som billeder, hvorfor så ikke bare vedlægge artiklerne som billag? det vil man normalt gøre.
Avatar billede boheme Nybegynder
24. august 2004 - 17:12 #5
Tjaa, fordi jeg gerne vil have dem integreret.
Avatar billede Rune Sommer Mester
18. december 2010 - 15:05 #6
http://www.eksperten.dk/spm/827937#rate

Gammel tråd, men den her løsning fungerer :)