Avatar billede htmlkongen Novice
23. august 2004 - 15:23 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

Ja igen: Hvilken browser :D

Har kigget lidt i de gamle spøgsmål, men der kan jo være sket meget siden sidst, så hvilken browser synes du er bedst?
Avatar billede spine Nybegynder
23. august 2004 - 15:27 #1
helt klart explorer 6.0 pgra af integrationen med windows... sammenhæng med favorites, kompatibilitet med samtlige websites, zoom funktion osv osv.
Avatar billede taskmgr Nybegynder
23. august 2004 - 15:46 #2
Jeg er desværre nødsaget til at bruge IE, men min favorit er Firefox :)

http://www.mozilla.org/products/firefox/
Avatar billede majsmarken Nybegynder
23. august 2004 - 15:48 #3
Så sig desværre - statistikken siger noget andet:
http://www.thecounter.com/stats/2004/July/browser.php
Avatar billede kimblim Nybegynder
23. august 2004 - 15:50 #4
majsmarken: hvad mener du ??? hvad er det statistikken siger noget andet end?

Men min browser også Firefox - et dejligt stykke værktøj, der tillader tabbed browsing og gode extensions.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
23. august 2004 - 15:56 #5
... der er en del brugerer der meeeeget gerne vil 'slippe' for at bruge MS$'s IE og bruge alternativer - eks Firefox ell. lign., men det kniber i praksis. Ifølge statistikken altså...
Avatar billede taskmgr Nybegynder
23. august 2004 - 16:03 #6
Hvad i alverden har det med spørgsmålet at gøre? :)
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2004 - 16:15 #7
Firefox er en kanon god browser.. du kan stort set design selve layoutet.. hvis du har lyst til det :)
Avatar billede cp1 Nybegynder
23. august 2004 - 18:47 #8
Opera og Firefox er dem jeg bedst ka li ;)bruger kun IE når det er påtvunget...
Avatar billede htmlkongen Novice
24. august 2004 - 11:11 #9
OK, men er firefox kun på engelsk ? Eller findes den også på dansk?
Avatar billede taskmgr Nybegynder
24. august 2004 - 11:19 #10
Der skulle være en dansk oversættelse:
http://www.lyngbjerggaardskolen.dk/~mozilla/#firefox
Avatar billede htmlkongen Novice
24. august 2004 - 11:47 #11
OK, men ikke noget "officielt" ? Altså som sådan? Er det ikke en ekstra pakke man tilføjer originalt programmet?
Avatar billede morteeart Nybegynder
24. august 2004 - 11:49 #12
Firefox klart, den danske udvidelse er dog ikke officiel.

Hvis du koder i html/css (ud fra dit nick) så bør(skal) du også teste i mindst 2 browsere.. Hvilken  skal være IE og en anden (Firefox :P)
Avatar billede htmlkongen Novice
24. august 2004 - 11:53 #13
Hehe okay. Er ikke så¨sej til html :D Okay tager firefox, håber at den dansk pakke er go :D
Avatar billede htmlkongen Novice
24. august 2004 - 11:54 #14
Hvordan åbner jeg så de filer/placererer dem? Det er jo ikke en install fil som sådan ?
Avatar billede cp1 Nybegynder
24. august 2004 - 12:19 #15
Avatar billede htmlkongen Novice
25. august 2004 - 08:11 #16
Ups... Det var da vidst en større omgang... :| Eller hva? Godmorgen :D
Avatar billede mat Nybegynder
25. august 2004 - 08:18 #17
htmlkongen > que? Nu er det et stykke tid siden jeg installerede firefox men såvidt jeg husker er det ikke anderledes end at installere ethvert andet program på windows: http://www.mozilla.org/products/firefox/ - download now.

Iøvrigt er Firefox en suveræn browser :)

mvh mat
Avatar billede mat Nybegynder
25. august 2004 - 08:19 #18
nåeh du snakker om sprogpakken? sorry...er vist ikke helt vågen :S
Avatar billede cp1 Nybegynder
25. august 2004 - 10:50 #19
prøv lige at kigge her http://www.greyparrots.tuknet.dk/firefox/pack.html , med lidt held kører det bare,sidder ikke ved en maskine med Firefox installeret så ka ikke prøve det..
Avatar billede htmlkongen Novice
25. august 2004 - 10:55 #20
Mat >> Hehe okay tak for hjælpen :D

cp1>> OK, men har ikke internet før på fredag igen, så det bliver først der :D Det virker meget let hvis den selv sørger for det, men hvad så med den zip fil jeg hentede ? (længere oppe i det her spg)
Avatar billede cp1 Nybegynder
25. august 2004 - 13:53 #21
la den være (zip filen)indtil du har prøvet linket på fredag,der er jo ingen grund til at bøvle med det hvis det ka køre mere elle mindre automatisk ;)de andre "Extension's" man ka hente blir installeret fra nettet,man svare lige på hvor man vil ha dem liggende og blir bedt om at genstarte Firfox og de er klar til brug ;)
"Extension's" her http://update.mozilla.org/extensions/ der er mange rigtig goé :o)
Avatar billede htmlkongen Novice
26. august 2004 - 15:16 #22
OKay mange tak :D
Avatar billede cp1 Nybegynder
26. august 2004 - 15:27 #23
du er velkommen,glæder mig til at høre om det gik godt med sprogpakken når du for fobindelse igen :o)
Avatar billede htmlkongen Novice
27. august 2004 - 12:26 #24
Jeps giver helt sikkert respons. Men bliver ikke før mandag, skal til big party all night i helsingør i aften ;)
Avatar billede cp1 Nybegynder
27. august 2004 - 13:09 #25
ok,go fest :o)
Avatar billede htmlkongen Novice
30. august 2004 - 00:48 #26
http://www.greyparrots.tuknet.dk/firefox/pack.html kan ikke få det til at funke :O Hvad skal jeg gøre helt præcist i hvilken rækkefølge?
Avatar billede wickedd Juniormester
30. august 2004 - 01:02 #27
Opera hele vejen igennem
Avatar billede htmlkongen Novice
30. august 2004 - 21:24 #28
Kan ikke få det til at funke! :(
Avatar billede wickedd Juniormester
31. august 2004 - 18:52 #29
Opera?
Avatar billede htmlkongen Novice
01. september 2004 - 14:49 #30
Jo det virker fint men det andet... Det virker bare træls i opera den der bar der kommer i bunden når den skal loade siden. Det er jo irrelevant at siden fylder 77 kb eller whatever. Måske noget man kan slå fra? :D
Avatar billede htmlkongen Novice
06. september 2004 - 13:57 #31
Tak for hjælpen alle sammen :) Smid svar
Avatar billede htmlkongen Novice
15. september 2004 - 10:58 #32
Så tak for hjælpen til alle  :D
Avatar billede taskmgr Nybegynder
15. september 2004 - 15:20 #33
Velbekommen :)
Avatar billede skwat Praktikant
15. september 2004 - 15:24 #34
Er jeg den eneste der har et problem med at eksperten klapper sammen under mozilla(firefox) fra tid til anden?