Avatar billede donn Nybegynder
23. august 2004 - 12:59 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Ingen enhedshåndtering

Hej

Jeg er blevet udsat for noget meget mystisk, idet min enhedshåndtering er forsvundet. Dvs. jeg kan godt trykke på enhedshåndteringen og vinduet åbner, men træet med de forskellige hardware dele osv. dukker ikke op.
Er der nogen der aner hvad jeg skal gøre?

Jeg vil helst undgå at skulle reperere med windows cd'en, da jeg endnu ikke har kunne få den til det...
Avatar billede leif Seniormester
23. august 2004 - 13:02 #1
Ja, jeg tror jeg ville starte med en "sfc /scannow", den køres bare i kør eller en kommandoprompt, husk at have din Windows fremme.
Avatar billede mach3 Nybegynder
23. august 2004 - 13:06 #2
Hvis du kører win xp så ville jeg forslå dig at anvende system restore - vælg et gendannelsestidspunkt på listen før det gik galt med din enhedshåndtering...

Mvh
Avatar billede donn Nybegynder
23. august 2004 - 13:10 #3
Prøver scannow. Restore har jeg også tænkt på, men jeg har fået en masse data efter problemet er hændt, som jeg nødig vil miste.
Avatar billede donn Nybegynder
23. august 2004 - 13:27 #4
Hmm Scannow løste ikke mit problem. Er der andre forslag?
Avatar billede mach3 Nybegynder
23. august 2004 - 13:38 #5
Har du samme problem i fejlsikret tilstand? I øvrigt, du mister ikke data som sådan ved system restore. Installerede programmer mister du, men det er op til dig at vurdere om det er det værd.

Mvh
Avatar billede magictouch Nybegynder
23. august 2004 - 13:43 #6
Hvad går der galt, når du vil reparere windows?
Avatar billede hcma Novice
23. august 2004 - 14:21 #7
har du prøvet at klikke i kanten af det vindue som popper op?
Avatar billede donn Nybegynder
23. august 2004 - 14:52 #8
@mach3:
Jeg har lige prøvet fejlsikret tilstand, med samme resultat. De data som jeg nævnte er noget divx materiale og nogle billeder. Vil de ikke blive slette ved en gendannelse?

@magictouch
Jeg får ganske enkelt ikke muligheden for at reperere XP, ved opstart på cd'en.

@catbody
Der sker ikke noget når jeg klikker i kanten af vinduet.
Avatar billede hcma Novice
23. august 2004 - 14:56 #9
de ting du har lavet (dokomenter, billeder o.s.v.) forsvinder ikke ved systemgendannelse. Du mister derimod de programmer som er lagt ind mellem d.d. og den dato du vælger.

mht. repair:  har du sat din BIOS til at starte fra cd-rom-drevet ?
Avatar billede donn Nybegynder
23. august 2004 - 15:01 #10
Ja, problemet ligger ikke i opstart på cd og har også installeret/formatteret ved opstart på XP cd'en. Jeg tror problemet ligger i at opstartsprogrammet ikke kan finde det strysystem som ligger på spanden i forvejen. Derfor får jeg ikke tilbuddet om reperation, det er i hvert fald min teori. Jeg har også læst andre i dette forum som har problemet.
Avatar billede hcma Novice
23. august 2004 - 15:06 #11
hvad så med at hente bootdiske til XP:
der ligger nogle links her:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#bootdiske
Avatar billede cp1 Nybegynder
23. august 2004 - 15:19 #12
info omkring systemrestore

Q.Does System Restore protect personal data files?
A.System Restore does not monitor changes to or recover personal data files such as Word documents, graphics, e-mail, etc.

Q.What files are monitored by System Restore?
A.System Restore monitors only a core set of specified system and application file types (e.g. .exe, .dll etc), archiving the states of these files before system changes are made. System Restore does not monitor any user/personal data files. To view the included files specified in System Restore, see Monitored File Extensions in the System Restore section of the Platform SDK. Modifications to this list from sources other than Microsoft are not supported.

taget herfra http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/winxppro/plan/faqsrwxp.mspx
Avatar billede donn Nybegynder
23. august 2004 - 16:37 #13
Så fik jeg kørt restore og det hjalp, nu kan jeg se min enhedshåndtering igen. NICE. Første mand på restore var vel egentlig mach3, så hvis du vil droppe et svar?
Avatar billede mach3 Nybegynder
23. august 2004 - 21:18 #14
Glad for at du fik det til at virke.

Mvh