Avatar billede betinag Nybegynder
22. august 2004 - 17:21 Der er 4 kommentarer

Opdatering af Linux

Hej,

Jeg er interesseret i at installere Linux Mandrake, men har kun den gamle 8.1 version. Så det jeg vil gerne vil vide er om jeg bare kan installere den og så senere opdatere men en nyere version. Altså på samme måde som Windows fungerer.

Betina
Avatar billede poulwann Nybegynder
22. august 2004 - 17:59 #1
Det kan sagtens lade sig gøre. Når du installerer kan du vælge "Upgrade" eller "Install", hvis du senere får en nyere version, kan du opgradere den. Mandrake indeholder også opdaterings værktøjer i stil med Windows Update. Du kan forresten med fordel hente Mandrake 10 Community Edition, gratis fra: http://mirrors.sunsite.dk/mandrake/official/10.0/iso/i586/

Alternativt kan du hente Fedora Core 2, fra fedora.redhat.com.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
23. august 2004 - 00:06 #2
enig med poulwann (og du kan opgradere din 8.1 med nogle CDer med fx 10.0)
jeg ville hente 10 med det samme, der er sket helt vildt meget siden 8.1
Avatar billede betinag Nybegynder
23. august 2004 - 12:44 #3
OK, tak skal i have søde venner.. Point til jer..
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
23. august 2004 - 15:55 #4
tak da, men jeg heppede jo bare, det er da poulwann der lige må smide et svar vel