Avatar billede uhrbrand Nybegynder
18. august 2004 - 15:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

javascript adgang til andet subdomain

Hej Alle.

Jeg har en side med en iframe på hvert sit subdomain og jeg vil gerne tilgå den yderste side fra iframen vha. f.eks.: parent.funktionskald();

Men jeg får en permission denied fordi de ligger på hvert sit subdomain.

Jeg ved at man kan gøre noget for at tillade hele domainet at "pille", men jeg har bare glemt hvad.

På forhånd tak!
Avatar billede roenving Novice
18. august 2004 - 15:06 #1
Du sætter hoved-domænet som domæne for begge dokumenter:

document.domain = "ditDomain.dk";
Avatar billede uhrbrand Nybegynder
18. august 2004 - 16:14 #2
Jeg har ikke mulighed for at teste det før i morgen (har kun rettigheder til det ene subdomain).

Men jeg er sikker på at du har ret, så smid lige et svar :)

Tak!
Avatar billede roenving Novice
18. august 2004 - 16:22 #3
Den skulle være skudsikker ifølge min reference, men jeg har aldrig selv haft lejlighed til at teste det !-)

-- Velbekomme '-)
Avatar billede uhrbrand Nybegynder
29. august 2004 - 11:05 #4
Det virkede fint så snart jeg havde gjort det for begge domainer. Tusind tak :)
Avatar billede roenving Novice
29. august 2004 - 11:06 #5
-- og tak for point ;~}