Avatar billede dushe Nybegynder
18. august 2004 - 14:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Bemused program til Nokia 6230

Hello,
Jeg har søgt lidt og fundet et program der burde kunne gøre det muligt at styre winamp fra sin mobiltelefon. Oprindeligt er programmet lavet til SymbianOS, men der findes en Java baseret udgave. Jeg har downloadet og installeret mobil delen, men mangler at få server delen op at køre. Problemet er at der "kun" er en masse *.class filer som jeg ikke har så meget kendskab til. Jeg håber der er nogle der kan hjælpe med at få startet server delen op, eller evt. lave det om til en exe fil.

http://bemused.sourceforge.net/ --> Bemused hjemmeside
http://fred.hexbox.de/bemused/ --> Java baseret client
Avatar billede simonvalter Praktikant
18. august 2004 - 15:12 #1
browse til denne adresse med din telefon

http://fred.hexbox.de/bemused/

det skulle være muligt at lave en OTA instalation
.. hvis ikke så sig til så sætter jeg det lige op for dig.
Avatar billede dushe Nybegynder
18. august 2004 - 15:15 #2
Jeg har installeret det på mobilen, og programmet ser ud at virke. Det er dog server delen jeg har problemer med. Jeg kan ikke finde ud af at starte den. :(
Avatar billede simonvalter Praktikant
18. august 2004 - 15:42 #3
ok det ved jeg desværre ikke meget om. har du sat hvilken com port din bluetooth er connected til.
Avatar billede dushe Nybegynder
19. august 2004 - 11:10 #4
Problemet er at jeg ved ikke hvordan jeg skal installere server delen på computeren. Jeg har næsten ingen kendskab til programmering. Hvis du prøver at download bemused.jar fra http://fred.hexbox.de/bemused/ og pakker den ud, så ville du kunne se at der er nogle *.class filer + billeder. Mit problem er at jeg ikke ved hvordan jeg starter dem op.
Avatar billede simonvalter Praktikant
19. august 2004 - 11:27 #5
den indeholder ikke nogen server del.

Du skal nok have fat i http://bemused.sourceforge.net/node/view/66

den du har fat i er kun en klient. Som ikke skal pakkes ud men instaleres på telefonen ved at connecte til siden med mobilen og instalere OTA (over the air)
Avatar billede dushe Nybegynder
19. august 2004 - 11:30 #6
ahhh... ok. Nu kan jeg desværre ikke gå på nettet med min mobil, da det ikke er med i mit abbonnoment. Men jeg har installeret bemused.jad på telefonen via bluetooth, skal man også installere bemused.jar eller?
Avatar billede dushe Nybegynder
19. august 2004 - 11:31 #7
eller undskyld.. det er omvendt. Jeg har installeret bemused.jar. Hvad skal man så med *.jad?
Avatar billede simonvalter Praktikant
19. august 2004 - 11:42 #8
.jad en descriptor for .jar filen .. når man går ind på siden med mobilen så er det .jad filen den ser og du vælger at starte instalationen med. Den beskriver dit program f.eks stien til .jar filen, hvor meget det fylder osv og så bliver den overført til din telefon og instaleret.
Avatar billede dushe Nybegynder
19. august 2004 - 11:43 #9
Ok. Det kører nu på telefonen - altså programmet. Problemet var "bare" at jeg allerede havde oprettet forbindelse til computeren via bluetooth. Så jeg skulle først disconnecte og så lade programmet oprette forbindelsen. Så nu skal jeg bare have programmet til at virke sammen med winamp! Tak simonvalter. Hvis du laver et svar, så får du pointene!
Avatar billede simonvalter Praktikant
19. august 2004 - 11:48 #10
ok :)